sofiastotto

Alla inlägg den 3 april 2013

Av Sofia Lindström - 3 april 2013 20:47


Åh, härliga dag!


Idag har Elin varit här. Vi pysslade med hästarna och borstade dom i hagen. Efter ett tag frågade jag om hon va sugen på att rida lite barbacka, och det tackade hon inte nej till!   

Vi hoppade upp och grejade mest i skritt. Undelaget är rätt dåligt då det är hårt och knöligt på vissa ställen, och sedan mjukt och halt på andra. Inte ultimat om man säger så.. Men i skritt fungerade det aldeles utmärkt, och nyttigt för hästarna det med!

Jag kunde inte hålla mig och tog ett par galoppsprång med Totto, vilket gick sådär. Hahah..  

Elin är väldigt förtjust i Mimmi, vilket är väldigt roligt tycker jag. Det är ju en bonus om man säger så. Hahaha..

I helhet skötte hästarna sig väligt bra! Totto är fortfarande rädd för att jag ska ge honom stötar, men jag tror det blir bättre med tiden!

Massor med mys!


 


 

Av Sofia Lindström - 3 april 2013 09:04


Idag kommer Elin hit. Vi ska greja lite med hästarna. Förhoppningsvis kommer Elin att vara medryttare till Mimmi. Och som det ser ut nu så ser det ljust ut.   Känner att jag behöver hjälp då jag inte gillar att hästarna bara står i hagen. Tycker synd om dom då! Sen blir det lätt att, har man ridit en häst, så har man inte alltid ork att rida en till direkt efter. Eller också så kommer man med andra ursäkter..   


Så i alla fall ska det bli skönt med lite hjälp! Så att jag kan koncentrera mig lite mer på Totto också, som behöver komma i fas och verkligen bli riden ordentligt.


Välvårdad kille, tänk om han kunde se ut sån nu i vårpälsen   

 


 



Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards