sofiastotto

Alla inlägg den 1 maj 2013

Av Sofia Lindström - 1 maj 2013 20:08


Idag har jag planterat lite blommor till våran glasveranda. Vi va hos min moster tidigare på dagen och käpte blommor och krukor. Sen hoppade vi även in på Karlssons och handlade lite annat smått.


När jag kände mig nöjd inne i glasverandan va det dags att motionera hästarna. Båda stod inne i lösdriften. Jag hämtade Tottos grimma och öppnade grinden. Mimmi tryckte sig fram och kastade sig i grimman. Söt gumman!

Så hon fick bli riden först.


Jag sadlade och tränsade och vi red sedan iväg bort mot ett gärde som jag hoppats på skulle vara torrt och ridbart.

Mimmi fick för sig att hon inte ville gå åt det hållet jag ville, men efter lite övertygande så gick hon snällt frammåt. Och om ja ska vara ärlig tror jag inte att hon ångrar att blev övertygad, för gärdet va prefekt!

Här både vi travade och galopperade. Helt underbart! Mimmi njöt i varje steg, hon älskar verkligen att galoppera!


Väl tillbaka va även Totto lika sugen på att bli riden. Han dök ner i grimman och hängde gärna med in. Hoppade upp barbacka på honom och red ivög mot vår skog. Här spanade vi in lite nya vägar, men vi fick vända runt några gånger då det va för surt på vissa ställen. Sen drog vi oss tillbaka till går väg där vi tog både trav och galopp. Totto arbetede vrålfint! Han har så lätt för sig och han är så otroligt mjuk! Lycka!


Mimmi va en svettig zebra idag i solen:

 


Tyvärr så blev inte bilderna så bra när solen låg på:

   


   


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards