sofiastotto

Alla inlägg den 11 maj 2013

Av Sofia Lindström - 11 maj 2013 22:25


I torsdags red jag Totto i bara halsring. Det är första gången jag testar att rida med halsring. Fick en impuls från Totto... det kändes som att han inte va sugen på "det vanliga". Jag lyssnade på honom och knöt grimskaftet runt halsen på honom och hoppade upp.


Först undrade jag hur det skulle gå att styra, men bara efter ett litet tag så fick vi till det riktigt bra!   Jag tog fram grimskaftet lite längre fram på halsen och styrde. "Ditåt hästens huvud pekar, ditåt går även hästen".

Jag använde även såklart sätet och benen för att få honom förstå åt vilket håll jag ville. Totto verkade nöjd!


Vi gjorde lite volter, halter och tränade även på "vinka". Tog även lite trav utan problem. SÅ kul va det! Ska absolut fortsätta att rida i bara halsring lite då och då. Helt underbart, lärorikt och kul att ha något mer att variera med!


 


 

Av Sofia Lindström - 11 maj 2013 22:11


Idag tog jag tag i en grej som jag väntat alldeles för länge med.. Tottos man.

Jag har faktiskt inte brytt mig om den, och låtit den växa helt vilt. Mimmi har ju lång man, hon passar verkligen i det. Men Totto, nja. Han ser trött ut i sin långa man på någotvis.

Sen nu när jag vill sätta igång hom ordentligt så ska han inte behöva svettas massor på grund av sin långa man.

Nej, nu va det verkligen dags. Efter ett par klipp med saxen så såg han betydligt frächare och piggare ut.   


Vad tycker ni?

 

Före:

 

 

 

 

Efter:

      

 

 

Av Sofia Lindström - 11 maj 2013 09:33


Ni vet väl sedan tidigare att jag följer över 30 olkia bloggar. Alla hästbloggar förutom 1, som är en matblogg.   Eftersom inte alla uppdaterar varje dag så har man inte lust att "i onödan" gå in  på deras blogg och bli besviken på att det inte finns något nytt att läsa. Bloglovin är lösningen på detta!

Där kan man samla ALLA bloggar som man vill följa.

Här kan man bläddra sig vidare till nästa olästa blogginlägg, och alla inläggen från de olika bloggarna kan man läsa i följd från när de uppdaterades.


Lite svårt att förklara, men ni som gillar flera olika bloggar tycker jag absolut kan börja använda bloglovin!


Följ även mig, Totto och Mimmi där!  



---> LÄNK TILL BLOGLOVIN! <---


 
  


 



Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards