sofiastotto

Alla inlägg den 12 maj 2013

Av Sofia Lindström - 12 maj 2013 08:51


Gårdagen va en underbar dag!

 

Byggde lite fler terränghinder, samt fixade om ett gammalt som inte va så snyggt längre. Sen målade jag även lite "bommar". Det blev en vit färg då det va det vi hade hemma. Har haft en del "pinnar/träd/stockar" som har varit naturella och använt i ridningen. Nu har dessa legat i hagen och hästarna hade ätit upp all bark på dom. Så dom va helt bruna och syndes inte så bra när dom låg på backen. Jag tog dom tre rakaste och målade dom.   


Erik kom även på bästa idén! Han frågade om han skulle köra lite med traktorn i vinterhagen (där som det ska bli padock). SUPER glad blev jag!

Vi fixade en lastpall och vände den upp och ner, samt la ett par stenar ovanpå. Det gick fint ett tag. Men däcken på traktorn är inte de bästa, så Erik kände efter ett tag att han fick avbryta.

   -Ja, vi har en liten traktor nu på vår gård. Pappa hittade den på en auktion och har rustat upp den från att den va som "hittad ute i skogen" till riktigt fint bruksskick! Erik har även han hjälp till en del, men i det stora hela så är det pappa som stått för renoveringen!


Efter "tillplattningen" va jag såklart super sugen på att testa på underlaget. Jag tog in Totto och fixade, samt friserade honom. Sen skrittade vi fram på våran väg och fortsatte sedan passet inne i inhägnaden. Han gick superbra! Åh vad härligt det va. Känns faktiskt som att han tycker att det är riktigt kul att få jobba nu. Har bara blivit utretritter det senaste som ni vet och nu är det precis som att det är något nytt och spännade att gå på banan.   Vi koncentrerade oss på att följa fyrkanspåret, samt gjorde en hel del "votl tillbaka", för att byta varv mycket och böja igenom.

Totto va lite stelare i höger varv, så vi kämpade lite extra i det varvet. När vi sedan kom till galoppen va han däremot jätte fin i högervarvet. Han va pigg och fattade galopp helt själv, bara jag tänkte galopp så fattade han. Så underbart när komunikationen sitter så fint mellan oss!

Sen skrittade vi av på vägen och en liten runda i skogen.


Efter jag fixat med Totto tog jag in Mimmi och longerade henne i inhägnaden. Hon verkade tycka att det va trevligt och i traven så sänkte hon huvudet och höjde ryggen. Tog lite galopp i båda varven, och sen gick vi som avskrittning på våran väg. Bästa longeringen hittils skulle jag tro!


Super nöjd med dagen! Åh vad härligt det va!   


Dagen i bilder.

Terränghinder:

   


Goda rester till lunch:


 


Ridbanan:


 


En svettig Totto:


 


Och vitmålade bommar:


 


 



 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards