sofiastotto

Alla inlägg den 15 maj 2013

Av Sofia Lindström - 15 maj 2013 21:54



Jag har stukat foten IGEN... Dock den andra denna gång.


Jag skulle gå ut och hämta en kanna med vatten till Thai maten som jag köpt med hem till oss. Vi har tre små trappsteg mellan köket och vardagsrummet, och där skulle jag såklart fippla till det och landa rakt på vristen. Jag kved och va nära på att kräkas av smärta. Erik kom in och jag förklarade att det hade hänt en olycka. Han hämtade en benlinda och och lindade den och sedan hjälpte han mig upp. Vristen knakade och det bara knastrade om den när jag tog ett kliv. Inte bra..  

Jag har fått sjukanmäla mig från jobbet. Sen har jag även kontaktat vårdcentralen, så dom ska ringa mig imorgon. Tycker det är märkligt att det knakar om vristen, för det gör det fortfarande om jag försöker ta stöd på den.


Hästarna fick Erik ta hand om idag. Jag övervägde fram och tillbaka med hur vi skulle gå tillväga med dom. Har nämligen öppnat upp till en hagen med gräs i som dom har fått gått i några timmar varje dag i ett par veckor. Jag har alltid stängt grinden, så att dom bara har fått stå i vinterhagen över natten. Men eftersom att det underlättar för mig imorgon att dom får stå kvar med öppen grind så får dom göra det nu.

Då behöver jag inte ha bråttom med att fodra dom, och jag vill inte lägga över hela ansvaret på Erik.


Jag tror det går bra i alla fall. Dom har ju som sagt gått i den hagen flera timmar om dagen i några veckor. Sen är hagen relativt betad i så det är inte kraftigt bete där.

Erik la även in lite mindre hö nu ikväll.



Går era hästar i vinter eller sommarhagar nu?



 


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards