sofiastotto

Alla inlägg den 17 maj 2013

Av Sofia Lindström - 17 maj 2013 14:29


Allt går inte riktigt som man vill alltid.


Nu är det dags att börja använda flughuva på hästarna igen. Mimmi har faktisk behållt hennes på (peppar peppar) de dagar som hon haft den nu. Helt otroligt då hon förra året plockade av sig den så fort hon fick på sig den så gott som. De enda som satt kvar längre, va grimma och flugpannband.

Nu har hon en ny luva med öron, en grön som hon passar jätte bra i. Vem gillar inte kakigrönt till fux?   


Totto där emot han har blivit rädd när man ska sätta på luvan. Han får världens största ögon när jag närmar mig med flughuvan. TOK häst! Idag så är ju även jag "handikappad" med min stukning, så jag ville inte bråka med honom då jag inte kan vara så snabb.

Jag fixade i alla fall lite morötter och äpple bitar som jag lockade med. Jag stod på samma ställe, och gick han ifrån mig, så fick han snällt komma tillbaka om han skulle få smaka på godsakerna. 

Jag började med att klappa honom med flughuvan på mulen, när han inte backade ifrån och lät mig klappa honom med luvan så fick han en bit frukt. Efter ett tag fick jag klappa honom över ögonen och efter en liten stund hade jag fått på luvan.

Ska försöka göra så här ett litet tag fram över. Tror att det kommer släppa efter ett tag.

Han har ju faktiskt inte brytt sig tidigare, men allt går inte alltid bra!   


Förra året:

 

 


Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards