sofiastotto

Alla inlägg den 14 juni 2013

Av Sofia Lindström - 14 juni 2013 11:45


När vi flyttade till vårt hus bestämde jag mig för att göra en egen sänggavel. Detta har jag dragit på, på tok för lång tid!

Sedan här om dagen så kollade jag runt på lite bilder på nätet och plötsligt får jag en idé på en gavel som jag ville testa.

Jag bad Erik om hjälp. Han fick bära ut en gammal dörr som jag har sparat på. Denna ska bli våran nya sängavel är tänk.

Jag har bara målat den en gång då jag haft en massa annat för mig. Men jag tror faktiskt att det kan bli bra! När den är färdigmålad så får ni se slutresultetet.   


Vad tror ni?


       


 

Av Sofia Lindström - 14 juni 2013 07:45


Jag har varit förkyld hela veckan och är det fortfarande. Men jag har varit tillräkligt kry för att jobba även om man såklart blir lite tröttare av att gå runt och vara förkyld.


I tisdags va jag och Totto ute i skogen. Vi tog en runda som vi inte har ridit tidigare. Har varit väldigt blött där även om det varit sol under en längre tid. Solen kommer inte åt att torka upp där då det är så pass tät skog. Men innan regnet kom i veckan så va det snustorrt i skogen och då passade vi på!

Totto är verkligen toppen i nya miljöer, eller ja, åtminstone mitt ute i skogen.   Han är som en maskin och bara plöjer fram utan stopp! Det gäller att vara med med benen och styra undan så att man inte mosas mellan träd. Hahaha.. Speciellt när jag hade min nya sadel på med, då vill man inte bli intryckt i ett träd (inte annars heller såklart). Hahahahaha..   

Totto gick med super spetsade öron. Enda gångerna han vinklade dom bakåt va för att lyssna på mig. Vet inte om han har tagit såna här stora kliv i skritt förut. Haha.. Han tyckte verkligen det va supermysigt!

När jag behövde tänka på vägen så stannade vi till och Totto lyssnade på mig och väntade snällt ut mig för att sedan strosa vidare.


Vi kom ut och tillbaka på väg som ligger precis vid en gräsåker. Vi red över vägen och ut på åkern. Här tog vi trav i kanten. Luftig med mycket fart. Totto tog självmant lite galopp, och efter ett tag saktade han självmant av. Detta va på vägen hem kan jag ju även tillägga. Han har inte mer brottom för det.


Vi vänte tillbaka, skrittade och tog oss en riktig galopp på gärdet. Även om han rullade fint utan att vara trög, så va det verkligen ingen fläng galopp. Och jag kunde sitta med glappande tyglar (som vanligt) och bara hänga med.   


När vi skrittade hem igen och kom ut på grusvägen intill vårat hus så prasslade det till i skogen. Totto sprätte till och det kändes som att hans ben va lite överallt ett tag. Men sprättet va på samma punkt och det va ingen panik hemmåt. Uppskattas!!   Det värsta är väl ändå när de får för sig att dra hem i världens fläng/panik galopp?


En super mysig runda som uppskattades av både häst och ryttare!


 


 


Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards