sofiastotto

Alla inlägg den 18 juni 2013

Av Sofia Lindström - 18 juni 2013 20:29


Igår så red jag Totto som jag skrev i mitt tidigare inlägg. Senare så tog jag in Mimmi och borstade henne och sedan satte jag på henne repgrimma samt leadropet som jag knöt/snurrade, så att det blev tll en ring runt halsen.

Hade inte tänkt att rida henne först, utan bara longera, samt greja lite från marken. Men när jag hade inne henne så blev jag sugen på en liten barbacka tur, så så fick det bli.   


Skrittade och gjorde halter, samt travade och skrittade över ett litet kryss. Det är verkligen inga problem att rida Mimmi i halsring. Kul!

Hon va lite pigg men höll sig i skinnet. När jag gör halt så får hon en liten mumsbit. Anledningen är för att jag jag tycker bromsen är så OTROLIGT viktig! Speciellt när man rider i halsring, vem vill ha en skenande häst då? (Det vill man väl aldrig såklart).


Efter jag ridit ett tag fick hon gå ut på linan och hoppa ett par skutt över alla hinder som stod framme sedan jag hoppat med Totto. Det gick fint även om hon ibland tvekade lite. Nöjd med henne!



Senare på kvällen så gick jag ut med kraftfoder till hästarna ute i hagen. Jag ropade på dom och båda kom i galopp. Det allra roligaste va att Mimmi kom helt klockrent och tog terränghindret som "kom ivägen". Hahahaha... Så hon kom och hoppade över hindret på väg till mig. Tokan!  Totto tog en bom som låg på marken och skuttade över den. Vad gör man inte för mat? Hahahaha..



 

 


 

 

Av Sofia Lindström - 18 juni 2013 09:13


Igår när jag tog in Totto så såg han inte rolig ut vill jag lova! Han fick sig en rejäl omgång med massor av borstar, sen red vi iväg till en av sommarhagarna. Totto va pigg och pattade galopp istället för att ta trav. Kul när han är pigg!  

Sen tog vi även ett par galopper på våran väg. Även en massa skritt.


Nu är det tänkt att bygga kondition. Och då gäller det att träna!   


Bubbe-lubbe:

   






Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards