sofiastotto

Alla inlägg den 20 juni 2013

Av Sofia Lindström - 20 juni 2013 07:07



Igår skulle jag rida, oavsett regt eller om jag va trött. Kom hem vid 18 tiden, då jag jobbat och sedan varit på Karlssons.

Med lite mat i magen gick jag ut och plockade med mig Totto in. Han verkade sugen på att hänga med in då han nästan travade brevid mig. Kul tänkte jag, en pigg och glad häst!   

Totto stod som ett ljus i stallgången. Det brukar han göra nu för övrigt. Det är verkligen super skönt! Märks att dom båda har landat här hos oss. Vi har bott här ett år, så det är klart att dom har hört de flesta konstiga ljud nu, så att dom kan tagga ner.


Efter att ha fixat Totto så gick vi ut till inhägnaden. Totto kändes även pigg här i skritten, men sen va han inte märkbart pigg, utan mer som vanligt.

Testade ett annat bett på Totto. Ett som jag hade på honom när jag red in honom. Ett tredelat äpplebett med stänger på (sånt där som gör det lättare att styra hästen med). Han gick inte bra på det! Ena stunden ville han ta bettet, sen va han inte sugen på att böja och ställa sig. Nej, det kändes inget bra med det bettet alls. Vi får byta till det gamla vanliga tredelade i metall.


Red i alla gångarter och travade över upphöjda travbommar. Sen hoppade vi även en låg studs.

Det gick bra över lag, men absolut ingen höjdar pass.


Då jag kände att det fanns lite mer energi i honom gick vi ut på vår väg och tog en galopp. När vi saktade av blir Totto spännd och kikar in i skogen. Jag säger åt honom att gå fram när jag plötsligt ser en stor grävling i skogen.

-Det va bara en katt sa jag till Totto och fortsatte. Hahahaha... Jag är ju knäpp!   

Grävlingen försvann så fort han såg oss. Och sen va det inget mer med det.

Jag hoppade av efter ett tag och skrittade av honom för hand.


Hihihi, surpuppa:

 


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards