sofiastotto

Alla inlägg den 24 juni 2013

Av Sofia Lindström - 24 juni 2013 09:25


Igår skulle igentligen Linnea kommit och haft lektion med mig, men tyvärr så regnade det så mycket så att vi fick ställa in. Vi har bokat in preliminärt idag istället. Hoppas verkligen på att det inte regnar mer idag, och att underlaget i inhägnaden håller. Det är ju bara jord i inhägnaden, så regnar det för mycket så blir det halt.   


När jag gick ut till hästarna igår så funderade jag på hur och vad jag skulle göra. Hade egentligen tänkt att rida Totto, men vill gärna att han står dagen innan träning då han beöver den energin till tränings passet. Valet blev i alla fall enkelt när Mimmi kommer i trav och gnäggade och det syndes på hela hennes kropp att hon ville med in.

Hon hoppade i grimman och hängde lydigt med.   


Det va ett tag sedan jag red Mimmi. Sist va det i repgrimma och halsring barbacka. Denna gång tog vi träns och westernsadel.

Vi red runt lite i våran skog. Både Mimmi och jag njöt. Hon va pigg men höll sig i skinnet. Hon gick på fort frammåt men taktade inte. Red i alla gångarter i skogen även om det mest blev skritt.

Jätte nöjd med henne!



Trött och nöjd Mimmi efter vår lilla tur:

     


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards