sofiastotto

Alla inlägg den 27 juni 2013

Av Sofia Lindström - 27 juni 2013 06:42


Hur gick det i måndags då? (Herre gud är det så länge sedan?) Linnea va här och hjälpte mig med lite träning.

Hon började med att påpeka att va inte har samma tänk angående kontakt, ja, vi känner varandra ganska bra på den punkten och vi kommer aldrig att komma helt överens där. Men det fick gå ändå. Jag ville ha hjälp med min sits och även ha ögon på backen för att informera om vad Totto behövde tränas på.


Vi skrittade fram och joggade igång honom lite innan vi saktade av och började på med lite skänkelvikningar. Jag insåg ganska snart att det va ett tag sedan jag och Totto tränat på de. Viste att han kunde men att det va så ringrostigt visste jag inte. Hahaha.. Jag beslöt mig för att ta det i trav istället då jag ville ha lite mer frammåtbjudning. Det är  det man söker i en skänkelvikning. Först en frammåtbjudning som man sedan kan samla ihop till en sidoförande väg.


Nu gick det bättre, inte klockrent såklart, men bättre i alla fall. Efter ett tag kom vi fram till att Totto behövde tränas mer i vänstervarv. Han ville inte riktigt i det varvet, och det blev en hel del volt åt det hålet för att han skulle lossa där. Ställde honom utåt för att sedan smyga in honom mot mitten.


Vi kom till en punkt som det bara inte gick att rida honom på. Han ville helt enkelt inte. Han tjurnade till totalt! Men efter en del lirkande så släppte han efter och tre sekunder senare släppte jag honom och han fick skritta av på lång tygel.


Passet innehöll lite trav men mest skritt. Red nästan en timma, men som sagt 90% skritt så det överlevde vi allt.


Kändes väldigt nyttigt att ha en på marken som tjatar lite på en. Behöver verkligen det! Och min sits är i stort behov av att tränas.



Linnea kommer antagligen på måndag igen. Kul!   


Pigg avsvampad häst efter passet. Snutte då   :

 


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards