sofiastotto

Alla inlägg den 10 juli 2013

Av Sofia Lindström - 10 juli 2013 21:18


Idag har jag lasttränat hästarna. Mimmi gick på efter 5sek, och Totto gick på efter 3sek   Härligt!

Mimmi backar dock ut själv efter ett tag, men går in utan tryck i grimskaftet, det enda jag behöver göra är att locka på henne. Backade ut henne själv en gång och lät henne gå in en gång till. Hon va lugn hela tiden, men man ser på henne att hon inte tycker att det är speciellt kul åndå.   


Totto hänger med in och står och äter kraften som jag ställt in innan jag började lasta i relativt lungn och ro, men jag avbröt honom två gånger och backade ut honom för att sedan låta honom gå in igen. Det han skulle behöva träna på är ju just åkandet, men har som ni säkert förstår ångest över det...


Jag har även ställt in mellan väggen, fast åt sidan. Anledningen är för att Totto annars drar sig åt dörren (den dörr som vi människor går in i) och på så vis står på fel sida om man tänker trafiksäkerhetsmässigt.


Så här ser transporten ut nu. Här ser ni även dörren som vi byggt ibak istället för att ha bommar:

(Tog bort bommen i fram för att få plats med foderhink och att hela hästen kunde komma in i transporten).

   




Av Sofia Lindström - 10 juli 2013 12:49





   

Av Sofia Lindström - 10 juli 2013 09:42

Ligger fortfarande kvar i sängen. Vem vill gå upp i detta väder? :-PSkriver från mobilen, men inte från Appen utan från hemsidan. Det va faktiskt inte så tokigt, men tycker nog ändå att Appen är smidigare!Idag fyller världens bästa Ellen år! Grattis och hoppas du får en riktig underbar dag!Om vädret lugnar ner sig så ska jag försöka lastträna hästarna. Men det återstår att se. Tyvärr så verkar det inte gå att lägga in bild :-(/Kram

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards