sofiastotto

Alla inlägg den 12 september 2013

Av Sofia Lindström - 12 september 2013 19:53


Idag hände en olycka på Källbergs. Tre man skulle lyfta en tunna med svavel, och de upptäckte att det droppade ifrån behållaren. En man gick fram för att åtgärda läckan, som av någon anleding blev större. Det kom en stråle på honom. Mannen fick föras till sjukhus då svavelsyran gav brännskador på panna och bröst.

Mannen som fick svavel på sig är min pappa.   


Pappa är dock hemma nu. Vet inte hur det är med honom, mer än att det inte kommit in i lungorna och att han då fick åka hem. Men har tänkt att åka hem imorgon för att kolla till honom.


Verkligen inte roligt!   

Av Sofia Lindström - 12 september 2013 07:14


Igår red jag Totto. Han kändes pigg hela framskrittningen, men nör vi sedan kom till trav blev han seg. Eller seg och seg, han joggade på i samma tempo med huvudet nere i backen. Hahaha... Jag lät honom vara där då han är under igångsättning, och tyckte han att det va trevligt att gå där och strecha så kunde han få göra det tyckte jag.

Efter att vi joggat fram tog vi ett par travbommar och även de hinder som jag hoppat med Mimmi dagen innan. Här trodde jag ju sklart att han skulle tänka till, men nja, han hoppade, men inte mycket mer. Hahaha..


Sen kom även en liten ponny ridandes på grusvägen. Det tyckte Totto va väldigt intressant och ville inte röra på sig helst, för han villa stå och lyssna och titta. Jag lät honom faktiskt även göra det. Dom ser ju inte så många andra hästar och jag tycker det är bra att dom fr se några lite då och då!


Totto skötte sig i alla fall fint! Galoppfattningarna va det som va trevligast, då jag bara behövde tänka galopp och då fattade han själv. Fattningarna va på bakbenen och han gallopperade på i ett okej tempo.



Idag hoppas jag att jag orkar rida ut en liten sväng. Mimmi står först på tur! Ska försöka att åtminstone rida hästarna varannan dag ungefär, så att jag rider en häst om dagen. Vi fr se hur länge det håller i sig.   



 


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards