sofiastotto

Alla inlägg den 13 september 2013

Av Sofia Lindström - 13 september 2013 21:20


I måndags kom 4pallar med hösilage till hästarna. Köpte analyserat hösilage som passar lättfödda hästar. Har även räknat ut nu vad mina hästar behöver för tillskott, så att dom får en foderstat som passar till just dom. Det enda extra sopm jag behöver ge är mineraler. Skönt för mig men kanske lite tråkigare för hästarna.. Hahaha..


Men jag kommer allt att ge dom lite annat smått och gott med, det är dom värnda mina små änglar!   


Igår red jag Mimmi. Hade ingen plan för vad vi skulle göra, mer än att jag va super på att testa sidepullet på henne igen. 

Jag hoppade upp på min stora sten som jag brukar använda, och lät sedan Mimmi bestämma vart hon vill gå. Och vart går hon? jo rakt in i inhägnaden, trots att den va kanske 50m ifrån där jag hoppade upp. Väl inne i inhägnaden så går hon rakt fram till ett hinder, hon kliver över hindret, dock så drar hon med sig hindret, men är ändå väldigt nöjd med sig själv.. hihihi tokan!

Sen styrde vi ut och hoppade epp par terränghinder och tog sedan rundan ute i skogen. Vi tog även en räsergalopp på våran väg som grannen lyckat se. Han tyckte att det gick undan ordentligt, dock fanns minnst 5växlar till. hahaha..


Mimmi skötte sig fint på sidepullet igår igen. Kommer rida henne mycket på det för jag upplever henne som stadigare på det. Med bett så grejar hon gärna mycket med huvudet, och det gör hon inte lika mycket på sidepullet. Men vi har bara testat det 2gånger, så det kanske ändrar sig, vad vet jag.   



     


 

Av Sofia Lindström - 13 september 2013 21:16


Pappa mår bra idag trots omständigheterna. Han har till och med jobbat idag trots att hans chef inte tyckte att han skulle det..   


Han har brännskador i pappan och på bröstet/magen. De vet heller inte om han eventuellt får "kemastma" efter som att det kunde visa sig efter ett par dagar.


 


Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards