sofiastotto

Alla inlägg den 21 september 2013

Av Sofia Lindström - 21 september 2013 15:38


Någon som är sugen på en fail film från idag?   



Printscreen från klippet idag:

 


 

Av Sofia Lindström - 21 september 2013 10:19


I förrgår red jag Mimmi. Hon fick gå med sidepullet igen. Har börjat rida henne mer med det och det fungerar bättre än med bett på henne. Det känns likadant som att sida på bett, men Mimmi blir stadigare i formen och slappnar av bättre.

Tycker det är häftigt att hon och Totto är så fina bettlöst!

Många gånger ger bett en falsk trygghet, på ett sätt är det bra då ryttaren slappnar av, men jag tycker att man borde kunna vara lika avslappnad när man rider bettlöst.

Jag själv håller på och lär mig att känna mig lika trygg utan bett. Det gr bättre och bättre för varje gång då jag inser att det går lika bra och även bättre stundtals utan bett.


Känns snällt och trevligt mot hästarna med sidepull.   


Hoppas att fler kan tänka sig att byta ut bettet lite då och då till något bettlöst alternativ, tror man får en annan helthetskänsla när man rider utan bett. Jag känner så i alla fall. Man koncentrerar sig mer på säte och sits, och stör inte hästen på samma sätt.

För ni vet ju att hästen kan utföra alla skolor, dom gör passage, galoppombyten och piruetter i hagen, det vi behöver göra när vi rider, är att inte störa dom!


Bild från i förrgår:

 


   


Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards