sofiastotto

Alla inlägg under oktober 2013

Av Sofia Lindström - 19 oktober 2013 08:29


Idag tänkte jag göra en liten film om hur det är att morgonfodra hos oss. Jag fodrar alltid lite senare på helgen, så när filmen gjordes va klockan strax innan 8. Jag brukar göra så att jag kvällsfodrar lite senare dagen innan på helgen för att kunna ha lite sovmorgon.

Tyvärr blev det inte riktigt som jag hade tänkt mig. Jag trodde att jag kunde pausa med min mobil i filmen, så att man kunde "klippa" den direkt, för sånt har inte jag lärt mig att göra på datorn.   Så i slutet av filmen funderar jag på vart pausknappen finns. (Med min mobil kan man istället ta kort samtidigt som man filmar) Men jag känner att jag vill lägga upp detta klipp ända, för jag tror att det är bättre än ingenting!?   




   

Av Sofia Lindström - 18 oktober 2013 21:05

 


 

Av Sofia Lindström - 17 oktober 2013 21:12


Idag har jag ridit denna lilla sötnos:


 


 



Av Sofia Lindström - 16 oktober 2013 19:34


Idag va min svartvita häst väldigt pigg. Jag har inte ridit honom så speciellt hårt på ett par dagar, sen har han även vilat en del, så det va helt förståligt. Började med att skritta fram bland terränghindren. Efter ett tag såg vi ett rådjur springandes på gärdet en bit bort. Totto kikade nyfiket.


Eftersom jag visste att han hade överskottsenergi och kan bli lite töntig när det kommer till andra djur, så bestämde jag mig för att gå till inhägnaden med honom så att vi fick ut något vettigt utav passet.

Totto va inte särskilt arbetssugen utan ville mest springa. Haha.. Vi kunde heller inte motstå en oxer som stod i inhägnaden, så den skuttade vi över två gånger. Första gången överhoppade han sig  så det slog härliga till. Andra försöket va lite trevligare kan jag säga.   

Efter lite galopp så sjönk Totto tillbaka på jorden och han arbetade på riktigt fint. Han blev helt över lydig och dansade omkring i perfekt form på långa tyglar. Helt underbart!

Hoppade av och skrittade av för hand. Nu hade det även hunnit bli mörkt ute, det går fort nu..


En bild på Totto sen i måndags:

 


 

Av Sofia Lindström - 15 oktober 2013 21:17


Måste ta mig i kragen någon dag snart och ta lite nya porträttbilder på hästarna! Då menar jag med systemkameran så att det blir fina och trevliga att titta på. Hoppas dom är på humör för det till helgen.   



 


 

Av Sofia Lindström - 15 oktober 2013 20:34


Det har varit ett par intensiva dagar för mig det senaste, och det verkar som att dom fortsätter.. Jag hoppas dock vara helt ledig i helgen. Jag längtar faktiskt till en helg som jag inte gör någonting på. Kalla mig tråkig, men jag gillar egentid.


På min egentid umgås jag mer än gärna med mina underbara hästar. Dom är i nuet och sådant behöver man mer av som människa! Häromdagen till exempel så satte jag mig ner i halmen inne i lösdriften och bara lyssnade och njöt utav att höra och se mina älsklingar äta foder. Efter ett kort tag upptäckte katten att jag satt i halmen, och till hennes stora förjtjusning lät jag henne sitta i mitt knä medans vi tillsammans njöt av att bara vara.


 

 


 


Av Sofia Lindström - 14 oktober 2013 10:22


Ska snart iväg med Tottos gamla magplatta, till en som eventuellt vill köpa den. Vad bra det är med Facebook och hästmarknad sidan! Där fann jag en som var ute efter en magplatta, och jag frågade om hon var intresserad av min. Smidigt!


Igår red jag Totto. Hade barbacka padden på och vi red mest runtomkring och lullade.   Mysigt va det och Totto va glad och snäll hela tiden. Vi hälsade på grannen och hennes dotter med barn. Totto va nöjd för han fick äta gräs på deras gräsmatta. Hihih..


Nu ska jag strax dra, och en stund efter det ska jag till Ellen och pyssla lite med hennes stall. Mys!


Ellen och Totto förra sommaren:

 


 


Av Sofia Lindström - 13 oktober 2013 18:51


Åh, vad jag är glad!! När jag precis ridit klart Totto idag så kikade jag in på min mail, och jag har vinnit en repgrimma!    Hur kul som helst! Tack tjejer!! ---> silentvoices <---


Jag har valt en grimma i färgen Petrolium/steelblue. Super fin!   


 

 

 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards