sofiastotto

Alla inlägg den 13 juni 2014

Av Sofia Lindström - 13 juni 2014 21:08


När jag och Alice va ute och red så hade jag westernsadel på Totto. Jag gillar den skarp då jag känner mig trygg och den är trevligt urskålad i sätet! Men det finns en nackdel!


Vi kom till ett dike i skogen..

Totto går fram överallt och det är absolut inget hinder med diken för hans del. Dock är det svårt att veta exakt hur han väljer att ta sig över diket.

Jag förberedde mig "på det värsta", alltså på att han skulle skutta lite över. Jag satte mig så som jag antog skulle vara en bra ställning, och väntade ut hans initiativ.


Han tog ett lite halvkonstigt skutt och i samma veva jag ångrade skarpt att jag tagit westernsadeln just den dagen.. Jag fick hornet rakt i magen, och det gjorde ONT!


Idag fick jag bevis på att jag måste byta ställning inför nästa dikespassering i westernsadeln:


 

Hahahahhahahahaha.... :P



Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards