sofiastotto

Direktlänk till inlägg 22 juni 2014

Mål med träningen

Av Sofia Lindström - 22 juni 2014 14:34



Iför morgondagen: Börjar med att skriva detta gällande Totto då det är han som jag tänkt börja med.


Vad har vi för mål:

Eftersom Totto är ung så har vi många mål. Både stora och små. Balans och korrekt arbete i galopp (eller rättare sagt i alla gångarter) är väl de som jag känner att vi vill nosa på just nu. Galoppen är ju inte så mycket tränad på så mycket med just honom av olika anledningar, även om det har blivit det mer och mer galoppträning i vår i år! Sen ÄR jag sugen på att komma iväg och åka runt till banor, ridhus, och olika skogar. Det är mycket som stått ivägen för detta och jag hoppas att jag ska kunna komma över trappsteget, och MIN persoliga mentala spärr!


Vad är våra styrkor:

Att vi är trygga med varandra och att Totto har gångarter som är lätta att hänga med i. detta gör att jag kan koncentrera mig på vad jag vill förmedla till Totto, istället för att tänka hela tiden på att följa med honom- detta sker ändå naturligt.

Även att jag inte tillåter att han hänger i min hand, vilket han accepterar förutom när han är dunderpigg (då länger han halsen frammåt och tar bettet) eller väldigt trött (hänger neråt med huvudet och vill att jag ska bära honom).


Första prioritet att utveckla:

BOGARNA! Speciellt vänstra bogen i högervarv. Här har han en tendens till att flyta ut. Ibland är det så illa att vi nästan går in i staketet. Jag brukar lösa detta genom att ha ett kort hoppspö i min vänstra hand och bara mota honom med den. Man jag skulle vilja ha mer kontroll på vänsterbogen överlag!



Egen notering.

Svårt att se sin egna utveckling;

Även om vi såklart har utvecklats så är det svårt att ge sig själv possitiv kritik i såna lägen. Ofast vill man tro att man inte har kommit någonstans i sin utveckling. Och det är väldigt lätt att det känns som att man fastnat och står och trampar när man inte har någon annan som kollar och ser ens utveckling, och då såklart berättar om VAD som utvecklats. När man rider hemma ensam så ser man inte sån lika tydligt. Vilket är synd.

Dags att tänka possitivt! :)


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Lindström - 2 juni 2016 11:21

  Jag tror inte att någon som läser min blogg har missat hur nogrann jag är med invänjning på sommarbete? I alla fall så ska jag ändå skriva lite mer om det. ;)   Jag har sedan gräset börjat växa, succesivt vant hästarna vid det gröna "sockret"...

Av Sofia Lindström - 2 juni 2016 11:14

  Här om dagen grävde Erik ner vattenslangen tilll flottören i ena sommarhagen. Innan låg den över marken och vi hade råkat köra över den med någon tung maskin så den hade gått av. Nu har Erik fixat slangen och även gräft ner den. Blev väldigt bra....

Av Sofia Lindström - 1 juni 2016 21:10

  Fick inga bra bilder på blommorna. Men dom får duga sålänge. Blommorna blir lite snyggare när dom har fått gro till sig lite, just nu så ser dom lite taniga ut. Hade tänkt att ha polkapetunier vid stallet, men hittade inga. Så det fick bli gula m...

Av Sofia Lindström - 1 juni 2016 13:17

  I söndags släpptes hästarna på sommarbete. Det blev inte så mycket spring på hästarna, tyvärr, hade gärna velat ha en del "spring"bilder när jag stod i högsta hugg med kameran. ;) Men några bilder blev det allt. Här kommer ett gäng:      ...

Av Sofia Lindström - 1 juni 2016 09:14


  Nu har jag gått på ledighet. Till en början är det semsterledighet och sen går det över i föräldraledighet. Så jag kommer vara hemma länge, länge nu. Känns jätte konstigt! Men såklart jätteskönt och välbehövligt! :)   Har börjat på att plate...

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards