sofiastotto

Alla inlägg den 29 juli 2014

Av Sofia Lindström - 29 juli 2014 21:50


Ja vad ska jag ursäkta mig med denna gång tro? :P


Blogglusten ligger inte bakom örat och lurar tyvärr. Dock när jag börjar knappra på tangentbordet, så kommer det i alla fall en lite lust fram. Tur är väl det!

En sak som är väldigt bra med bloggen är att man får ett fint flyt när man skriver. Tänk om man hade haft samma fingerfärdighet när man gick i skolan!? :P Hehe..


Till det viktiga, Hästarna!

Hästarna rullar på. Vi är igång stort sett varje dag. Och när dom väl står så har jag ingen ånghest(!!) vilket jag ofta haft förr då dom gått på halvfart så länge!


Totto och jag har kommit igång och hoppat på lite högre höjder (som ni såg tex. i mitt förra inlägg) det är KUL! Åh vad jag har längtat efter att glida över "riktigta" hinder igen. Men, vi hoppar såklart inte så högt varje dag, men när det väl blir av, Jippi! :) Att Totto hoppar så mjukt och utan att tveka är ju en superboost för självförtroendet med. Älskade häst! <3


Mimmi har aldrig varit så mycket igång som hon är nu (iaf inte hemma hos mig). Jag har ju fått hjälp hela sommaren av Emma, och hon har ridit flera gånger i veckan. Ibland har det till och med kännts som att jag knappt rider Mimmi längre. :P Haha.. Nä, så är det inte riktigt, men om man jämför det med hur det va förr så!

Mimmi är trevligare än någonsin att rida, och hon verkar mycket mer tillfreds i sin kropp och blir nästan aldrig grinig längre. Tror vi har många faktorer som spelat roll för att få henne där hon är idag. Tex. så rör hon på sig mer, vilket betyder att hon ar mycket bättre muskler och orkar på ett helt annat sätt, hon rids nu endast på hackamore, hon har fått massage av min ena medryttare (utbildad massör), hon är mer avslappnad över lag. Så ja, det är en hel del som har pusslats ihop för att min lilla prinsessa ska må så bra som möjligt! <3


Nu ser vi fram emot att försöka hålla kondisen fram till vinterhalvåret, då kommer dom få gå på halvfart/vila igen. ;)



 

Ambitiösa killen! ;) <3

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards