sofiastotto

Alla inlägg under juli 2014

Av Sofia Lindström - 7 juli 2014 10:32


En blogg som jag läser ställde frågan; Nämn tre saker du tycker att du är bra på inom hästar och ridning?


Här är mitt svar.

Jag är bra på att:
Få hästar avslappnade och söka sig neråt.
Forska om allt som har med hästar att göra, jag vill veta ALLT!
Ge beröm till mina och andra hästar jag rider eller arbetar från marken.

 

Det va svårt att komma på vad man är bra på, men faktiskt nyttigt att tänka på ibland! :)


Vad är ni bra på?

 

 

 

Av Sofia Lindström - 6 juli 2014 23:54


Idag va Emma här igen och red. Vi bestämmde oss för att rida lite följa John. :) Vi gick till sommarhagen och hoppde där, Jag och Totto först och sedan Emma och Mimmi. Det gick riktigt bra tycker jag för allihop!


Imorgon kommer förhoppningsvis Ida hit igen för lite träning med mig och Totto. SÅ kul! :)


 

Av Sofia Lindström - 6 juli 2014 00:01

Nu har jag åter igen köpt min Sony Xperia. :) det betyder att jag kan lägga upp både lite bättre kort och lite filmer. :)

Det jag måste lära mig dock är att jag måste ta liggande bilder så att dom blir åt rätt håll när jag lägger upp dom på bloggen!
Hemläxa!

Mina små ullbollar <3

Av Sofia Lindström - 5 juli 2014 21:40


Idag va det varmt att rida!

Jag och Emma gav oss ut på en liten tur. Red bara en kort runda då det va så varmt. Vi red förbi korna med, och det gick helt okej! Totto kikar ju såklart, stannar, och får bråttom, men det går! :)

Vi travade lite på gärdena för att hästarna skulle få slappna av, speciellt Totto då. Vill inte rida förbi kor och sedan "slänga" ut honom i hagen när han kanske fortfarande är spänd. Jag tror att det är nyttigt att han får slappna av ordentligt innan så att han förknippar korna med att han sedan får slappna av ordentligt.


Igår va jag och Mimmi ute i skogen. Vi hoppade lite och rejsade på ängarna. Hon OCH jag behöver verkligen få känna farten och friheten, SÅ underbart! 


Får se om Emma kommer imorgon igen för lite ridning. Hon va ju lite sjuk stackarna. Krya!


    
  

Av Sofia Lindström - 4 juli 2014 12:02

Har en känsla av att jag gillar vita schabrak.. Vad tror ni? ;-)

Av Sofia Lindström - 3 juli 2014 10:26


Igår så åkte vi till Ikea för att köpa grejer till vårat vardagsrum. Det vi först och främst skulle köpa va ett matsalsbord. Jag hade kikat in ett bord som jag va säker på att jag ville ha, men efter att ha gått i butiken och kikat på det där så tyckte jag inte att det såg lika trevligt ut som det gjorde i katalogen.

Vi va även behov av lampor, men det hittade vi heller inga bra på Ikea. Men tro inte att vi kom hem tomhänta för de..

Nya soffkuddar, ljuslycktor, ljus, soffbord, matta, sängöverdrag, ramar, ljusstakar, nya mattor och handdukar till toan, en stor sylindervas, servetter, m.m (Kommer inte ihåg allt så här på rak arm känner jag. ;)


Vi åkte i alla fall till Bröderna Anderssons sedan och beställde ett bord där ifrån istället. :) Sen åkte vi även till Hermia och köpte två lampor där. Så nu är vi snart i land! Jippi!


Jo, sen köpte vi 6styckna nya fodertunnor på Ikea. Tyvärr så måste stöden till bänkskivan fixas till så att dom får plats ordentligt, men sen så blir det nog riktigt bra!!


Innan:

 


Och här får man ett hum av hur det kommer se ut efter:

 

-av någon anledning så ville inte bilden stå upp :/            
  

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards