sofiastotto

Alla inlägg den 9 augusti 2014

Av Sofia Lindström - 9 augusti 2014 12:44


Här kommer ett litet klipp på när jag och Totto hoppade 110cm för några veckor sedan! :)



Om ni inte ser klippet så finns det även HÄR!

Av Sofia Lindström - 9 augusti 2014 11:03


Igår red jag bäge hästarna. Dom fick gå riktigt rejäla pass, och det verkade dom verkligen behöva!


Totto va prio 1, så honom red jag först. (Red med Emma i onsdags, och då va han SÅ jobbig! Rädd för allt och ville inte alls lyssna på mig). Jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig, mer än att jag ville få ur honom onödig "spök energi". Red runt lite här hemma. Skrittade först fram på slingan ute i skogen, sen gick jag tillbaka till gräspaddocken och va även lite inne i "hopphagen". Vi gallopperde på ganska så friskt, och när det passade så la vi in ett skutt här och var. Vi hoppade även upp på lilla kullen i full galopp ett par gånger. Han va OTROLIGT fin! Åh, det va verkligen ett höjdar pass med honom igår! Grädden på moset va väl när jag bestämde mig för att styra mot 110cm hindret eftersom att det stod kvar sedan vi hoppade det för ett tag sedan. Seglade över med bästa hästen och nöjda till tusen bägge två efter! <3 Skrittade av honom länge ute i skogen, där han själv fick välja vart vi skulle gå.



Mimmi fick även hon gå ett ganska hårt pass. Och efter lång uppvärmining tog vi en hel del galopp inne på gräspaddocken. Studtals va hon fin(!!) men hon har lite svårt att orka hålla ihop sig på mindre yta, allt är lättare ute i skogen rakt frammåt! Men hon kämpade på ochgjorde ändå sitt bästa. <3

Mimmi har även i dagarna fått en ny sadel. En Wintec allround sadel. Den är SÅ skön!!! Ligger kanon bra på Mimmi och hon verkar trivas med den. Hon är rätt bra på att säga ifrån om något inte passar ;)

I alla fall så är den superskön och ger allt stöd som man behöver i en sadel, jättenöjd!



Totto och Mimmi efter passen igår:

   

 

Av Sofia Lindström - 9 augusti 2014 10:54


I morses ringde grannen och berättade att tråden såg konstig ut i hästarnas hage. Hon undrade om hästarna stod i den hagen (vilket dom gör) och jag blev såklart orolig med en gång! Jag gick ut raskt och ser att hästarna stod på våran väg (som är instängslad), puh.. Men tråden i den större hagen hängde ner och gick i vågor nästan hela vägen runt.

Jag gick fram och såg att flertalet isolatorer hade gått sönder, och även att tråden va helt av på ett ställe!?

Det måste väl varit en älg som varti och hälsat på i hagen inatt?

Hästarna är i helt oskatt skick! Läskigt i alla fall! Så efter lite frukost så ska jaag ut och laga allt som gått sönder.


 


Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards