sofiastotto

Alla inlägg den 10 augusti 2014

Av Sofia Lindström - 10 augusti 2014 17:57


Idag hade vi tänkt åka ut på en tur med Mimmi. Tyvärr hade hon ett svullet framben. Förmodligen hade hon belastat det benet istället för det andra, då hon hade en kotte som satt riktigt dumt och tillpressad under hoven.

Vi longerade henne lite, och hon verkade lite bessvärad, annanr såg hon ganska okej ut.

Vi lindade hennes framben och lastade endast för lastningen skull, och sedan fick hon gå ut i hagen igen. Ska ta en promend med henne sen. Tror inte svullnaden sitter i speciellt länge, utan hon behöver nog bara få igång blodcirkulatinen lite.


Vi tog istället in Totto. Snyggade till honom rejält med knoppar och vita benlindor m.m sen fick det bli ett ordentligt dressyrpass i gräspaddocken. :)

Efter passet så lasttränade vi även Totto. Det gick fint!

Emma va gullig och fotade oss. Så här är lite dagsfärka bilder! :)


     


Jag har en häst med kanonfin galopp och en häst med kanonfin trav! Totto står för galoppen och Mimmi för traven ;) <3

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards