sofiastotto

Alla inlägg den 16 augusti 2014

Av Sofia Lindström - 16 augusti 2014 20:53


Fick en fråga på bloggen:


Vilken stam har dina hästar? Alltså vad heter deras föräldrar? :)

 

Svar:


Båda hästarna står som "okänd" i passen. Dock vet jag ändå vilka deras föräldrar är. :)

 

Totto som egentligen heter Ta Tongka, är efter Pontiac och undan Lore. Han har även den välkända fullblodet Tammerfors xx i sin stam.

 

Pontiac:

   

 

Lore (med mig som pilot på ridskolan i Töreboda)

   

 

Mimmi, som egentligen heter Miss Fine, är efter Pinerolo (Arabiskt Fullblod) och undan Loretta (blandras Arab/Halvblod).

 

Pinerolo:

 

 

Loretta:

 

 

Hoppas du är nöjd med svaret! :)

 

Av Sofia Lindström - 16 augusti 2014 18:18


Va på Hööks förut med Emma. Och ja, det blev en del grejer!


En ny martingal till Mimmi (måste ju ha svart nu när hon har svart sadel ;) )

 


Ett par shortchaps (super mjuka och sköna!)

 


Ett par jodpurs

 

En jacka (denna har jag dock tänkt mig använda till vardags)

 


Och sist men inte minst, en hjälm (denna har jag suktat efter i över 2år!)

 


Såhär ser det ut på. Vad tycks? :)

 

 

 

Är verkligen jättenöjd med alla grejer!





Av Sofia Lindström - 16 augusti 2014 10:26


Snart ska jag och Emma till Skövde och Hööks. :) Får se om man kommer hem med något roligt. ;)


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards