sofiastotto

Alla inlägg under september 2014

Av Sofia Lindström - 11 september 2014 07:03


Veckan som gått har verkligen varit fullproppad med saker att göra! Själv hade jag väl hoppats på att ta det lungt denna vecka eftersom att jag fortfarande är förkyld och så. Har haft grejer att göra varje dag efter jobbet! Puh!


Veckan fortsätter likadant. Idag kommer Emma och rider efter jobbat, och imorgon ska jag till Linda. I helgen kommer Alva och Ceasar(deras hund) och sover över här tills söndag, det ska bli mysigt! :)


I söndags så blev mina hästar flyttade till vinterhagen och lösdriften. Så nu är dom "vinterhästar" igen. ;)


Håller på och skriver ett inlägg om foder som jag inte känner mig tillräckligt nöjd med att publicera än. Sen ska jag även skriva lite om olika anatomiska träns och dressyrövningar. Hoppas jag nu får lite tid över till detta i veckan. Annars är det bara att hålla utkik, för någongång kommer det! ;)


En riktigt stor nyhet (tycker jag i alla fall) kommer hända i slutet av denna månad! Men det tänker jag suga lite till på innan ni andra får veta! ;)


   

Av Sofia Lindström - 8 september 2014 20:49


Idag fyller jag år! :) Hade helt glömt av att jag fyllde år idag, men min medryttare Emma påminnde mig både för ett par dagar sedan och även i söndags. ;) hahahaha...

Fick en helt fantastisk födelsedagspresent av henne! Varsinn boxskylt till hästarna, jag blev verkligen superglad! :D Tack ännu en gång!


Har tyvärr inte tagit kort på skyltarna, men dom ser ut såhär, med hästarnas respektive namn:

 


 Erik kom hem med rosor choklad och 4trisslotter. Han har sedan tidigare bidragit till både min höstjacka och min nya hjälm. :) <3


   

Fint med färska blommor i vårat nyrenoverade vardagsrum! :)

Av Sofia Lindström - 6 september 2014 18:20


Regler som trädde i kraft 2010 säger bland annat att:

Boxväggar, boxdörrar och skiljeväggar mellan spiltor ska vara utformade så att hästens behov av social kontakt blir tillgodosett.

 

 

Av Sofia Lindström - 6 september 2014 15:10


Okej, idag har jag äntligen fått tillbaka mitt skrivflöde! Nya datorn ligger fint i knät och har ett bra tangentbord som gör att knapparna flyter på fint under skrivning! :)


Över till frågan! Vad vill ni läsa om?

Jag är sugen på att gräva ner mig djupt i något intressant ämne! När jag gör det så tittar jag inte bara in en sida som verkar godtrogen, utan jag kikar på alla sidor jag kan hitta, för att sedan sammanställa det till något som jag tror på och upplever mest logiskt! Det logiska är det som JAG tror på!


Jag litar inte bara på vad EN sida på nätet säger, eller EN person som tycker si eller så. Jag vill forska, genomskåda och sedan komma fram till en logisk förklaring innan jag bestämmer mig för att det stämmer (enligt mig) eller inte! Jag är inte heller en sån som är helt låst vid det jag tror på, nej, jag är väldigt öppensinnad och har ögonen öppna för sånt som är nytt för mig. Forskningen går frammåt, och det vill även jag göra och inte fastna i gamalt! Sen har jag även svårt att tro på en del saker som är FÖR nya (ja ni hör hur knäpp jag är ;) jag vill att saker och ting ska vara VÄL prövat! OM någon skulle komma till mig och säga att man nyligen kommit på hur bra det är att ge en häst, Mjölk (Helt randoom). Då skulle inte jag bara kasta mig ut i hagen och ge mina hästar mjölk..

Ja, jag tror ni förstår hur jag tänker!? :)


Låt mina tangenter flöda och kom på något riktigt bra och spännande som NI vill läsa om! :) Tack i förskott!


Jag ÄR en hästnörd!


 

Av Sofia Lindström - 6 september 2014 14:37


Känslan att ha en moppehjälm på huvudet, konstant..


Ja, förkylningen håller i sig.. Tyvärr! Febern har dock sjunkit men istället gått över i huvudvärk. :/ Rulle efter rulle med snytpapper och nässpray flera gånger om dagen. Jag undrar verkligen om jag känner mig tillräckligt redo att jobba på måndag. Jaja, det återstår att se, har ju hela dagen imorgon på mig att friskna till.


Imorgon är även tanken att hästarna ska löshoppas lite. Emma kommer hit (om hon orkar då hon har/är också förkyld) och hjälper till! Känner att det passar bra att löshoppa dom nu när dom inte gått sedan i tisdags, så att dom verkligen får springa av sig. Plus att det blir en extra dag för min del att vila upp mig ifrån ridning. Även om abstinensen är svår att motstå! ;)


Det va ett tag sedan jag löshoppade hästarna så det ska bli kul att se! Speciellt Mimmi som har fått bättre koll på hinder mot förr, och bättre språng! Skillnaden är stor i alla fall när man sitter på henne, så jag hoppas att utvecklingen även syns från marken! :)


Vill ni se bilder eller film på löshoppningen imorgon?


Gammal men söt bild på Herr Svartvit:

 

 

Av Sofia Lindström - 5 september 2014 13:34


Hur kommer det sig att när man är sjuk, att man tror att man ska orka blogga massor då? Man är ju ändå hemma och inte gör någonting... Varje gång tänker jag likadant, och varje gång blir jag lika besviken på att jag inte orkar blogga... :/


Hästarna har fått gå och beta i trädgården några dagar. Erik har varit snäll och morgonfodrat hästarna, och idag hämtade han dom i hagen och släppte dom i trädgården. :) Dom följde med så fint så! Jag blir så stolt! Både över hästarna och Erik som inte är van vid hästar. (Ja, jag har haft häst/ar under hela tiden som jag och Erik har varit ihop (5.5år) men han har inte haft så mycket med dom att göra, då det inte är hans intresse). Jag sa åt honom innan han gick ut att dom är snälla och följer efter som två hundar och drar absolut inte i grimmskaften, och dom va precis så snälla som jag sagt! ;) hihihi.


Hästarna står kvar i sommarhagen, men så snart som jag bara orkar ta tag i det så ska dom flyttas över till vinterhagen. Vi måste hämta mer hö, även om det finns massor av gräs i vinterhagen så ska dom ändå ha hö för att vänjas. Dom får lite hö redan nu då det är så pass nerbetat i sommarhagen, men ja, det är så det får bli, eftersom att jag lyckades bli sjuk så får vi dra ut på det lite längre än vad jag tänkt!


 




Av Sofia Lindström - 2 september 2014 21:39


Ja nu äntligen har vi skaffat en ny dator! Känns väldigt ovant men ändå väldigt trevligt! Kommer nog ta ett tag innan man vant sig tror jag ;)


Idag har jag lyckats få ont i halsen.. Men som tur va så har Emma varit här och räddat min dag. Hon motionerade bägge hästarna. Jag va med på marken och hade träningar för henne. :) Usch, jag är verkligen en sträng tränare jag.. :P Men det är inte för att vara elak, utan för att jag vet att hon kan bättre. (Tror några av er vet hur jag blir när någon tränar för mig ;) hehe..) Och ja(!!) av egen erfarenhet så vet jag att det hjälper när någon tjatar på en. Vare sig det gäller; blicken, hälarna, händerna eller något annat, så blir det bara bra genom att någon står och tjatar på en! :)


Hoppas hoppas att min hals mår bättre i morgon!


Sötnos Mimmi för ungefär två år sedan:

 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards