sofiastotto

Alla inlägg den 25 januari 2015

Av Sofia Lindström - 25 januari 2015 12:44


Satt inne i sadelkammaren och kastade av mig mina vantar. Ena vanten bestämmde sig för att ställa sig upp. ;)


 

Hahahaha.. ;)

Av Sofia Lindström - 25 januari 2015 12:20


Gårdagen började med morgonfodring och påfyllning av vatten till alla hästar. Sen lät jag Totto och Mimmi äta en stund innan jag tog in Totto för en ridtur.

Vi red till lilla skogen igen. Totto va PIGG! Men på ett bra sätt. :) Vilket jäkla tryck det kan bli i honom, han blir riktigt häftig att rida när han har en sådan energi. Han fick studsa över det lilla hindret igår igen och då blev han lite väl pigg och stark så jag fick ta tag i honom ordentligt, men efter det så verkade han förstå att han skulle lyssna och saktade av via röst signal. :)

Vi gallopperade mellan björkarna i skogen. Det är en björkplantering, så det är långa gångar mellan träden. Lycklig Totto som frustade och njöt. Jag bara satt och skrattade och log. :) <3

Han kändes lika pigg när jag skrittade av honom som när vi skrittade fram. Dock va han svettig så vi fick vara klara för dagen ändå. Sen vill jag inte pressa ur all energi ur honom. Jag vill att han ska tycka att det är kul och att det inte ska behöva bli vråljobbigt att bli riden. Känns som att det gör att han blir mer sugen på att bli riden även nästa gång. :)


     


Mimmi fick bli longerad då jag inte hade energi för att rida en häst till. Hon ser mer avslappnad ut än vad hon har gjort tidigare, så jag hoppas att den där värstingenergin har lagt sig!

Skrittade fram och av henne barbacka. :)

Hoppas jag orkar rida henne idag. Är tyvärr lite bakis så jag har inte jätte brottom ut till stallet idag. :P


   


Totto fick stå i boxen efter jag ridit då han blev svettig och behövde torka lite. Jag gick in till sadelkammaren och satte mig på en stol där efter att han hade fått sin mat. När han ätit upp så gnäggade han på mig och ville ut. Jag gick och kikade på honom och sa att han faktiskt fick stå och torka lite till.

Han gick runt och kikade i boxen och kollade även in mot lösdriften om det fanns några hästar där. Jag satt i dörröppningen till sadelkammaren och när jag reste på mig så gnäggade han lite försiktigt - Jag vill ut nu. ;)

Linda kom in i stallet och då hade jag boxdörren öppen och då passade Totto på att smita ut. Jag tog tag i honom och fick typ dra in honom i boxen igen. Han gillar verkligen inte att stå i boxen han. :P

När han sedan fick gå ut så va han glad igen. ;)


         

Släpp ut mig! ;)




Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards