sofiastotto

Alla inlägg den 14 maj 2015

Av Sofia Lindström - 14 maj 2015 21:27


Hej och hå!


Idag har jag klippt hela vår gräsmatta (den är stor!) och även gått med röjsågen och sågat ner både stora och små träd. Sly växer som ogräs! Att putsa ner sly och annat som ligger emot eller är nära staketet osv. är det tråkigaste jag vet! Eller ännu tråkigare, att släpa sly till en eldhög, BLÄ! Det är ett evighetsjobb när man har en gård som har blivit eftersatt i många år. De som bodde här innan nyttjade inte betet, så det är väldigt risigt och tätt med träd och sly...

MEN det tar sig, och vi har fått ena sommarhagen riktigt trevlig. :)


Senare på kvällen åkte jag till stallet. Jag va trött i kroppen och kände inte för att göra något speciellt. Tur va så kom Linda ut och gjorde det hela mycket trevligare. ;)

Jag passade på att packa grejer som ska med hem igen. Känner att jag behöver "beta" av lite saker nu så att det blir smidigare när vi väl flyttar hem igen. Behöver inte ha grejer i överflöd hos Linda. Grejerna har av någon konstig anledning växt enormt hos henne. Hahahaha.. Ni vet väl att hon har en loppis med hästgrejer va? Farligt, farligt! ;)


Jag tog med mig transporten hem idag. Väl hemma backade jag in den till sin parkering, alldeles själv! Stolt så! :)


   

Det svåraste med att backa ett släp är att backa rakt! Det är inte speciellt svårt att backa i en sväng. Det är så himla lätt att släpet drar iväg åt nåt håll när man ska backa rakt. Men träning ger färdighet. :)
     

Av Sofia Lindström - 14 maj 2015 13:04


Hejsan!

Efter mitt längsta blogguppehåll hittils så funderar jag lite smått på att börja blogga igen. Har skaffat ett Instagram konto, men tycker inte alls att den är lika rolig som bloggen. Fördelen med Insta är att jag kan uppdatera snabbt från mobilen där, och det kan jag tyvärr inte med bloggen då den appen är VÄRDELÖS! tyvärr..


Vem är sugen på att börja följa mitt, Totto och Mimmis liv igen? :) Vi är taggade!


 


Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards