sofiastotto

Alla inlägg den 17 maj 2015

Av Sofia Lindström - 17 maj 2015 19:01


Fick en kommentar för ett tag sedan från Sofie, som undrade lite hur våran lada ser ut och hur vi tänkt göra iording den. :)


Här under kommer en bild som visar på ett ungefär hur det kommer att bli. Själva ladan/stallet är ca. 5.5* 14 och sedan har vi carporten till transpoten på 4* 5.5m Storleken på lösdriften ar vi inte riktigt bestämt, men ena delen blir lösdrift och en mindre del blir förvaring. Det kommer att finnas en dörr mellan halmförvaringen och lösdriften, så att man kan strö smidigt, sen kommer det vara en dörr mellan lösdriften och stallet, så att man kan ta in eller ut hästarna direkt från stallet ut i lösdriften.

Mina hästar kommer stå i lösdriften året om. Boxarna byggs för att användas vid extremväder eller att man av någon annan anledning vill att dom står på box. Men lösdriften är prio just nu, och boxar kommer byggas till succesivt.

Ovanför sadelkammaren har vi byggt höloft. Höloftet kommer även att fortsätta ut över boxen som är i anslutning. Vi kommer även bygga en vind/loft ovanför transportcarporten till förvaring av virke och/eller hö.

Utanför sadelkammaren kommer vi sätta upp en uppbindningssstock, så att man under bra väder även kan stå ute och fixa hästarna.



 


Nu är detta på ett ungefär och vad som är mina önskemål. Jag har inte mätt exakta mått, utan bara gått över lite snabbt med måttstocken. Men detta är ett humm iaf. :) Hoppas du blir nöjd med svaret!


Kan visa bilder på hur det ser ut i dagsläget om ni är intresserade? ;)

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards