sofiastotto

Alla inlägg den 30 maj 2015

Av Sofia Lindström - 30 maj 2015 10:27


Då har vi hunnit inviga paddocken ett par gånger. :) Underlaget är fast och stabilt, för tillfället kanon (!!), men det kanske behöver fyllas på ett litet tunt lager med någon mjukare sand i framtiden efter att allt satt sig ordentligt. Men det är bara att rida på och se frammåt. :)


Mimmi fick inviga den tillsammans med mig. Altså vilken häst hon är! Bara knallar på och runt i paddocken precis som om hon har varit där innan. Och ja, det hade kanske inte varit någon "big deal" om allt varit klart runt paddocken. Nu är det ett djupt dike längsmed hela ena långsidan (och inget staket), det står en traktor på ena kortsidan, ligger plåttak och massa dränerings grejer liggandes runt om. Vaddå nervig Arab, vad är det för något? ;)


Sen va det dags för Totto att få känna på ridbanan. Hittade en sten och skulle hoppa upp, då blev han rädd för något och drog iväg i 180, jag hamnade bakom sadeln och fick kasta mig av. Totto som hade världens överskottsenergi bockade nöjt iväg till sommarhagen och körde lite rejs där. :P Jag ropade på Erik så han fick komma och hålla i Totto meddans jag hoppade upp igen. Nu skötte han sig som han brukar och lunkade runt lite energilöst på banan. Skritt, trav och galopp. När vi va klara så hoppade jag av och gick tillbaka till stenen. När jag placerat Totto på samma ställe som innan så for han iväg. Han måste varit rädd för att stå med rumpan mot vattenpumpen som Erik lagt i ett dike som ska dreneras. Men, jag började om, ställde honom på samma plats som innan, stilla och försiktigt hoppade jag upp, skrittade ett par steg, hoppade av, hoppade upp osv. tills allt kändes bra igen.


Ris och ros invigning ;)


Nu väntar jag på någon vänlig skäl ska bli medryttare på Mimmi ett par dagar i veckan så att jag får mer tid att sätta igång att rida Totto ordentligt, och att Mimmi också får röra på sig mer. :)


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards