sofiastotto

Alla inlägg den 12 juli 2015

Av Sofia Lindström - 12 juli 2015 13:17


Jag är galen, galen i hästshopping. ;)


Ibland dyker det upp begagnade grejer som jag bara inte kan motstå! Totto fick för någon vecka sedan ett nytt/begagnat regntäcke, ägaren innan hade haft täcket i en vecka på sin häst, den hade dock lyckats göra sönder ena maggjordsspännet. Men det lagades enkelt med en kabinhake. ;) Satt som ett smäck på Totto!


350:- inklusive frakt. Ett Pessoa regntäcke. :)

 


Sen har jag även köpt ett par begagnade Sprenger Bow Balance stigbyglar. Har funderat länge på dom och tyckte att det va dags att testa dom. :) Har ridit i såna förr, men kommer faktiskt inte riktigt ihåg hur dom kändes. :P Så nu gör vi ett nytt försök! :)


 

Av Sofia Lindström - 12 juli 2015 13:11


Nu har jag beställt ett hinderpaket. :)


Ett paket som innehåller 14 stöd, 17 bommar och 34 bomhållare, det räcker till t ex tre enkel hinder med tre bommar till varje och två oxrar med fyra bommar till varje, men varianterna är fler eftersom hinderstöden har hål för skållor på två sidor så du kan placeras skållorna åt två håll. Galvaniserade lätta hinderstöd som tål att stå ute. Hinderstödet har rejäl fot och hål för bomhållare med 5 cm mellanrum på två sidor av stolpen. Max bomhöjd 180 cm.


 


Kommer i slutet av Augusti. Jag längtar! :)

Av Sofia Lindström - 12 juli 2015 12:51


Strax efter festivalen så började jag få ont i halsen och torrhosta. Det har gått helt okej, förutom att det är väldigt jobbgt att hosta på natten. Har sovit på soffan ett par dagar så att jag har kunnat sitta upp och sova. Sen går det lite upp och ner. Igår så började jag även att bli lite snorig och idag är jag inte super pigg. :/ Har kanske ingen jätte feber, men är rätt hängig ändå! Typiskt då jag verkligen verkligen vill komma igång med hästarna och ridningen!


Senare så kommer Emma, om nu vädret är ok. Sen får vi se om jag lyckas slänga upp systeryster på hässtryggen en sväng. ;)


 

Bild på hästarna första dagen hos Linda. Känns som en evighet, även om det bara är ett par månader sedan vi va installade("inlösdriftande" ;) ) hos henne.

Av Sofia Lindström - 12 juli 2015 12:30


Nu är min älskade dressyrsadel lagad! Sadeln har fått en ny stropp. Även min fina grimma är lagad, den gick sönder i transporten då Totto backade tills den sprack.. Kul det är när grejer går sönder första gången dom andvänds.. Eller inte!

Nu är dom lagade av Kristian och han har gort ett superfint jobb! :)


Va såklart sugen på att testa sadeln nu när den är hel igen. DEN ÄR SÅÅ SKÖN! Skönaste sadeln jag ridit i faktiskt! Otroligt mjuk och bra att sitta i! Mimmi skötte sig bra i paddocken trots att hon inte gått på ca 2veckor och det va en hel del som rörde sig runt omkring på gården. Erik har rivit vårt gamla vedskjul, så han stod och eldade, körde med motorsågen och med traktorgrävaren bara några meter bort från paddocken. Kände bara igenom henne i alla gångarter. Mimmi kändes fräch fast inte så igenomriden då, men det är ju inte så konstigt när hon har haft semester. ;)


Igår kom Michaela hit och skulle rida Mimmi lite. Vi träffades på festivalen och då bestämde vi att vi skulle höras om när det passade för henne att komma och rida lite. Mimmi skötte sig fint, lite grinig och som hon alltid gör med nya ryttare så frågar Mimmi typ 100frågor hela tiden. Hon är så känslig och det finns typ 1000knappar på henne. 

Michaela är välkommen att rida mer! :)


Bild på Mimmi och Michaela:

 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards