sofiastotto

Alla inlägg den 14 juli 2015

Av Sofia Lindström - 14 juli 2015 18:09


I förrgår bestämde jag mig lite hastigt att rida Totto. Emma kom och skulle rida Mimmi, och jag fick plötsligt ett infall att det va dags att rida Totto lite igen. Han hoppade ner i grimman och ville vara först ut.


Eftersom vi håller på och grejar med ladan (kommer lite info om den i ett annat inlägg) så fick vi binda hästarna i varsitt träd utanför sadelkammaren. Nu började blinningarna och bromsarna komma så jag behandlade hästarna med skyllingguard salvan och flugspray innan vi började rida.


Jag gick först med Totto i paddocken så att han skulle få kika runt lite i bägge varven. Hoppade upp och njöt! Min fina kille som inte blivit riden på över en månad, är helt lugn, lyssnar på alla mina signaler och lunkade runt helt på enga villkor i form, något låg form men ändå!! Så mjuk och fin i munnen! <3


Jag red väldigt kravlöst i alla gångarter, och hoppade sedan av. Hjälpte Emma lite innan vi skrittade av på våran gräsväg och ner till asvalten. Totto verkade väldigt nöjd efter passet. Och ännu nöjdare var jag! :)


Idag verkar det som att Totto velat göra något så fort han har sett mig. Han har kommit fram och luktat på min arm och velat vara med när jag grejade i hagen. Känns jätteskönt detta!


Har fyllt vattentunnan och bytt täcken på hästarna idag. Det är det enda jag orkat! Hoppas hostan och ögoninflammationen ger med sig snabbt!


 

Arkivbild

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards