sofiastotto

Alla inlägg den 18 november 2015

Av Sofia Lindström - 18 november 2015 17:12


Helt chockad ser jag att min statestik på bloggen är högre än vad jag någonsin kunde tro! Stackars er, som tappert går in på blogggen och sannerligen suckar eftersom jag aldrig bjuder på några nya inlägg.   


Idag blev jag i alla fall sugen på lite bloggande och DÅ är det bäst att passa på. ;)


Hästarna rids för fullt. Hur jag gjorde när jag inte hade upplyst paddock är nuförtiden en gåta. ;) Det är sån lyx att kunna rida ordentliga pass senare på kvällen! Och vilket väder sen! :) Det har och är faktiskt fortfarande riktigt bra ridväder (förutom när det regnar då). Tumme upp på det!


Mimmi ser ut att vara i sin livs form, eller i alla fall den bästa formen som hon varit hemma hos mig. Igår när Michaela red så såg man riktigt hur magmusklerna stramade åt och jobbade. Härligt!

Hästarna rids måndag, tisdag, onsdag och sen lördag eller söndag, eller bägge och. :)

Mimmi rids av Emma på måndagar och onsdagar och av Michaela på tisdagar. Ibland så kommer Emma och rider på helgen och även Michaela klämmer in lite extra dagar då och då. SÅ härligt med hjälp, vilket betyder att jag kan satsa och underhålla Totto bättre än på väldigt länge!


Totto rids av mig till största delen. Ibland får Emma låna honom och även min syster ska nog låna honom en sväng i helgen. Det är verkligen en förmån att sitta och rida sin -egen inridna- häst, som förstår alla mina hjälper och som jag faktiskt är ett grymt team med.

Totto börjar på att bli riktigt trevlig att rida, och ja, det har han alltid varit. Skillnaden nu är att han är äldre, rids mer och vi har förmån med tex paddocken och medryttare som sköter Mimmi så att jag får mer tid till honom. 


Just nu koncentrerar jag mig på att få upp lite mer tempo i Totto. Han har en tendens att bli lat, vilket jag faktiskt har tillåtit honom att vara nu i den långa utdragna igångsättningen (han drog på sig en muskelbristning i bogen i början på året). Jag tar det lugnt och försiktigt med honom, jag har inte bråttom, vi har många många år tillsammans så det är helt onödigt att stressa!

Jag har låtit honom gå i hans tempo och försökt koncentrera mig på bärigheten, i långsamt tempo. Vi har tagit -en hov i taget, en hov i taget osv. Riktigt spännande och intressant då jag tycker att jag lärt känna Tottos kropp väldigt väl på detta sätt.


Nu har vi avancerat oss och försöker flytta med den "ihopbakade" bäriga formen till lite högre tempo. Det går hyffsat, men han har fortfarade mycket lättare för att bära sig helt i lite lugnare tempo. Men skam den som ger sig. :) Galoppen känner jag fortfarande vi mest bara har "smakat på", det finns SÅ mycket mer att plocka fram där, vi har bara inte kommit dit än. Lägtar!



Om en stund kommer Emma. Får se vad vi hittar på idag! :)


Här är ett litet hyffsat färskt klipp på mig och Totto. Här travar vi av efter att ha höjdhoppat lite:



Ser ni inte klippet så finns det även ---> HÄR <---



Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards