sofiastotto

Alla inlägg den 7 maj 2016

Av Sofia Lindström - 7 maj 2016 22:37


Inte visste jag att jag kunde göra såna här snygga flätor. :P Hittade ett inlägg som publicerades för 4år sedan där jag hade flätat Tottos svans. Borde nog testa om jag fortfarande har dessa skills. Hahahah.


 

Av Sofia Lindström - 7 maj 2016 16:37


Ska sätta mig ner någon dag och skriva om hur stallet och vår hästgård växt fram. Innan vi flyttade hit så har det inte stått djur här på över 100år, så det har/är lite att pyssla med. ;)


Idag har Erik grejat med boxen. Jag kan verkligen inte vara mer nöjd! Tänk att jag får denna fantastiska chans att verkligen få stallet precis som jag vill, blir helt mållös!   


 

Av Sofia Lindström - 7 maj 2016 11:46


Rensat på skräp runt om stallet. Långt ifrån klart, men mycket bättre blir det! När man renoverar så blir det lätt att det "ploppar" upp nya skräpsaker hela tiden som ska till tippen, eldas upp eller kanske saker som ska användas men inte just för stunden osv. Hatar verkligen att ha massa skit liggandes! Längtar tills allt är klart så att det man plockar faktiskt förblir bortplockat sen.. Åh, underbar känsla!


Nu blir det snart lunch i form av rester sedan igår. Grillad kyckling, champinjoner, hemmagjord potatissallad osv. Mums!


 

Våran lilla Astrid som fyllde 1år den 1:a Maj.   

Av Sofia Lindström - 7 maj 2016 10:02


Haha.. Blev visst redan sugen på att blogga lite. ;)


Vädret är underbart, och dagen är tänkt till att vara ute i trädgården och fixa lite efter vinten. Gamla gula växter är kvar, och under tränger det fram gröna nya. Ska även försöka orka snygga till lite i vår inglasning som även den stått och "förfallit" under vintern. Är roligt att snygga till runtomkring när vädret är på vår sida. :)


Till att återgå där jag slutade lite sammanfattat. Senaste inlägget (utöver det lilla jag skrev igår) skrev jag i november. Och ja, sen dess har det hänt grejer. En sak är att Mimmi är såld och är nu tillbaka hos sin tidigare ägare. Jag är även gravid och i Juli kommer vår lilla familj bli 3. :)


Mer om detta framåt, hoppas ni följer med!


 


Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards