sofiastotto

Alla inlägg den 10 maj 2016

Av Sofia Lindström - 10 maj 2016 21:37


Totto och Sivan är väl inte världens bästa kompisar. Sivan är ett sto och Totto är en valack, räcker det som förklaring tro?;)


Totto gillar att klias och brukar vänligt fråga om lov med en liten lätt gnäggning. Sivan lägger alltid öronen bakåt och piper så fort han närmar sig, och gör han ett nytt försök så vänder hon rumpan till och småkickar. Men dom är i övrigt snälla mot varann, även om det kivas en del.


MEN idag, då hände det grejer! Sivan och Totto stog och kliade varann på manken en rejäl stund. :) Avslutningsvis pep Sivan och la öronen bakåt. Hahahaha.. Men det går ju åt rätt håll i alla fall! :)



   


Av Sofia Lindström - 10 maj 2016 21:26


Idag har jag inte orkat greja så jättemycket. Blev en ganska tuff dag på jobbet för mina fötter och fogar. Har en del problem med foglossning och det blir värre om vi har lite tuffare dagar på jobbet med mycket dammsugning och långa städ. Det går däremot helt okej när vi har lite kortare städ, så att man snabbt kommer ut i bilen och kan sitta en stund. Det går, men det är ju inte jättekul alltid!


Idag har jag i alla fall tvättat några vintertäcken som ska packas ner över sommaren. Känns skönt när det är tvättat och att man kan lägga på rena täcken sen när det är dags att ta fram dom igen!

Dörren till lösdriften har även fått nya krokar. 3st i böjbart gummi. En till varje grimma, praktiskt!

Sen har jag mockat och halmat i lösdriften och hästarna har fått kvällsmat.


Underbara väder, hoppas det håller i sig!


     

283

Av Sofia Lindström - 10 maj 2016 21:21


283 besäkare igår! Herregud säger jag bara, det va ett rejält rekord!   Ingen är gladare än mig!   


Här kommer en härlig Instagrambild. Totto hade lagt sig för att sova. Gott i solen, även om den bränner på rätt rejält stundtals.


 



Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards