sofiastotto

Alla inlägg den 5 maj 2013

Av Sofia Lindström - 5 maj 2013 20:07


Ridit häst nr 2 (= Totto). Red även honom i hagen och "slängde" ut Mimmi i den andra.   I stallgången va han super lugn! Jag trodde faktiskt inte att han skulle gå frammåt på banan, men ack så fel jag hade!

I början va han lite frågande, men det lossnade fort. Red i skritt och trav. Även över ett par bommar som jag lagt ut. Han va helt med på noterna! Jag övervägde om jag skulle ta en galopp eller hoppa äver det, för att han skötte sig så otroligt bra med det vi gjorde och ville inte förstöra känslan.


Men det räkte med att jag frågade Totto så svarade han med galopp. Och vilken galopp! Åh, jag är så glad för den va så fin!   Han tog bägge galopperna helt klockrent, han tog rätt galopp heöa tiden i båda varven (vet faktiskt inte om vi har lyckats med det någon gång tidigare. Har fått korrigera honom förr). Och han kändes så otroligt stabil och hade så lätt för sig. Han höll galoppen som aldrig förr. Tror att alla våra skogsturer har gett belöning!

När jag skulle ta den sista galoppen behövde jag bara tänka galopp och Totto fattade från skritt (!!) det har han aldrig gjort förut (inte i padock/ridhus).

Helt underbart!


Åh, vilka fina hästar jag har!   


Totto efter passet idag:

 


 

Av Sofia Lindström - 5 maj 2013 17:48


Har nyss ridit Mimmi. Jag "slängde" ut Totto ur hagen och passade på att rida Mimmi där inne. Passet va verkligen super kul! Har inte ridit i inhägnad på evigheter! (jo Fille för inte så längesedan) Men inte på mina hästar i alla fall, och det va verkligen kanon! Kom åt Mimmi jätte bra, och man blir mer konsentrerad när man rider inom en ram, eller hur jag ska säga. Duktig tjej!

Red henne med pelhamet igen (även detta för första gången på jätte länge), vi fick en fin känsla med det. Tror jag kommer använda det då jag rider markarbete, och rider med stången när vi rider ut! Testade även dressyrsadeln på henne för jag ville komma åt henne mer. Det kändes bra även med den sadeln. Men även här kommer jag vilja ha westernsadeln när vi rider ut, jag och Mimmi. För då är det skönt att kunna hålla sig i något!   


Snart ska jag ut och även rida Totto. Jippi!


Mimmi före och efter passet:

   


 



Av Sofia Lindström - 5 maj 2013 15:37


Läste ett mycket läsvärt inlägg som jag håller med om till 100%! Öppna ögonen! Att hästar lägger öronen bakåt, viftar med svansen och öppnar munnen är tecken på missnöje! LÄS INLÄGGET!


Länk till inlägg -->Här!


 


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards