sofiastotto

Alla inlägg under oktober 2014

Av Sofia Lindström - 27 oktober 2014 19:42


Jag känner att jag har lite ångest över bloggen. Även fast det såklart är jag som bestämmer över den, så känns det ändå som ett "måste" att blogga. Och jag gillar inte alls att jag har tappat lusten så till bloggningen!


Så nu lägger jag den på hyllan ett tag! Vet inte om jag kommer komma igång snart, sen, eller inte alls.. Det återstår att se. Dock kommer jag eventuellt slänga in ett inlägg lite då och då, men inte var och varannan dag.


Hoppas på återseende! :)


 

Av Sofia Lindström - 24 oktober 2014 17:00


Elvira(hennes blogg) svarar på kommentarer:


"Det skadar faktiskt inte hästen när ryttaren tar tag i bettet"
Alright. Ett: källa på det, tack. Hade varit superintressant att ta del av var du fått det från. Två: nice, då sätter vi in metall i din mun och drar till. Men du får inte säga aj, för det gör inte ont på dig, tycker jag.

"Hästen gapar inte för att den har ont, den tål att man drar i tyglarna"
Gött, då spänner vi ett par läderremmar runt dina käkar och sågar lite i din mun, men du behöver inte ens försöka gapa, för det gör ju inte ont. Det har jag nämligen bestämt att det inte gör.

"Sporrar skadar inte hästen"
Så skönt, då kör vi in ett par metallpiggar mellan dina revben, varsågod och njut! Sedan fortsätter jag med det en timme om dagen, för jag har hört från en kompis att det inte gör ont på dig.




Behandla andra, även djur, som du själv vill bli behandlad.
Svårare än så borde det inte vara.

 

 

Av Sofia Lindström - 20 oktober 2014 18:00

Får passa på att bygga lite nu när hästarna inte bor hemma! ;)

Av Sofia Lindström - 12 oktober 2014 10:47


Hittade ett inlägg på en tjejs blogg där hon sökt på Google om tex. gå på tygeln bett.. Här är hennes inlägg. Titta och läs inlägget, helt sjukt enligt mig att det ens får stå så om betten. Bettet har INGENTING med att göra om hästen går i form eller inte!!!! För i så fall, hur är då detta möjligt? -->


       

Av Sofia Lindström - 10 oktober 2014 15:15


Ville bara kika in här och säga att vi lever! Men ack så få timmar det är på dygnet... :/


Just nu så bara jobbar jag, sedan åker till hästarna och är där tills det är dags att gå och lägga sig, ungefär.

Men vi har det bra och trivs, så det får vara lite såhär tills vi kommer in i lite bättre rutiner. Vi ska allt få snurr på detta! :)


 

Av Sofia Lindström - 1 oktober 2014 16:13


Jag tog tag i det med en gång och red hästarna redan första gången på nya stället igår. En liten kortis med bägge, först lite i paddocken och sedan en pyttetur ute. Dom skötte sig så otroligt bra, åh, vad jag är stålt över dom! <3


Idag bestämde vi tid för en uteritt, så vi va tre styckna som gav oss iväg ut. Totto fick hänga med mig och de andra. När vi ridit en bit så mötte vi en granntjej som också va ute och red, så hon gjorde oss sällskap.

Så efter ett tag blev vi fyra styckna på en tur. :)


Vi red en sväng i skogen, och till min stora förvåning så kände jag faktiskt igen mig relativt bra. Jag mindes att jag och Linda ridit vid en plats förr (och det är ca.8år sedan) Hahaha..

Totto va nöjd och frustade flera gånger. Han knallade på längst fram i ledet och tog sig fram överallt som om han inte gjort något annat. :)


Efter en mycket lyckad tur och helt underbart höstväder så va vi alla nöjda, hästar och människor!


       


Vi åkte sedan en sväng till Freijs och köpte lite foder och annat smått och gott.


Sen blev det lite fika för min del så att jag skulle orka ridda Mimmi med. Tog in henne och bar oss iväg mot skogen.

Jag hade tänkt rida samma runda som tidigare på dagen, men eftersom jag kände att Mimmi bara längtade att få galloppera av sig så fortsätte jag lite längre bort.


Och nu till rubriken: Hur är det ens möjligt att Moskogen är BÄTTRE än vad jag minns den!? Hahahahaha.. 

Det är så otroligt många fina vägar! De flesta är av underbar ljus sand och andra är barrvägar. Underlaget är verkligen kanon!!!


     


Jag och Mimmi red bort till en sandväg som jag ridit mycket islandshäst på, och där galopperade vi! Oj, vad vi galoppa! Supernöjd Mimmi och super glad matte som älskar att känna den spralliga energin från en galopptokig liten prinsessa! :)


Uteritten med Mimmi var bland de bästa vi gjort! Åh vad härligt det va, åh vilken underbar dag jag haft, åh, åh, åh, detta kommer jag leva på länge!!


           


Imorgon är det uteritt igen, gissa om jag längtar? ;)



Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards