sofiastotto

Alla inlägg under maj 2013

Av Sofia Lindström - 31 maj 2013 22:10


..Från och med 2013 får tävla ponny om man är över 18år? Man får dock tävla bland de stora hästarna. Altså får man inte delta på ponny, i ponnyklasser.



 


 




Av Sofia Lindström - 30 maj 2013 21:17


Hade tänkt att skriva ett ingående inlägg, angående "gå på tygeln". Men jag får fortsätta på det inlägget till helgen istället.   



Idag tog jag och Totto en härlig promenad. Han gillar verkligen att promenara, ni skulle se honom. Han skrittar på med så långa steg som han bara kan ta. Hahaha.. Spestade öron och slickar sig glatt runt munnen. Underbara häst! På hemvägen däremot va han inte lika snabb. Han sänkte huvudet och sakade efter. Tok häst som inte vill gå hem igen, utan tycker att det är roligare att vara ute på upptäcksfärd.   Älskar dig Totto!


Mimmi fick sig en omgång borstning. Det va uppskattat och hon stod och njöt av varje drag.    



Vårat lilla familjeträd, bild från förra veckan:

 


 

Av Sofia Lindström - 29 maj 2013 21:00


Jag är verkligen super trött. Har jobbat och sedan varit på möte. Ska upp tidigt imorgon. Tror faktiskt att jag ska krypa i säng snart. Ska bara gå ut och natta hästarna först.   



 


 



Av Sofia Lindström - 28 maj 2013 21:39


Igår va Ellen här och red. Hon red Mimmi och jag Totto. Vi red först ut i skogen och hoppade en stock där. Sen blev Ellen mer hoppsugen så vi gick in till sommarhagen där terränghindren står. Mimmi har inte hoppat dom fört och blev lite tveksam, men Ellen är tuff och modig till tusen, så hon visade Mimmi att hon skulle över. Sen hoppade dom alla hindren utan problem! Dom rejsade runt och spred glädje och bus till varann. MYS! Jag och Totto tog det lite lugnare. Han kändes lite trött så jag ville inte pressa honom. Men några skutt tog vi allt och Totto laddade och tog galopp på egenhand som vanligt och va nöjd över att få skutta han med. Underbart rolig dag!   



Idag har jag varit hon Johanna. Hon har fått hem sina hästar till sin gård, och idag tänkte vi ta första ridpasset på Karitza i deras paddock.


Hämtade Karitza i hagen och hon hängde med oss in i stallet. Så otroligt världsvan och lugn och trevlig och allt annat som man bara önskar hos en häst!

Vi borstade, tränsade och sadlade, sedan gick vi ut i paddocken. Johanna hoppade upp och red i alla gångarter. Hon rullade på och lät Karitza kika in omgivningen. Hon travade även över bommar och galopperade även över en bom.

Johanna strålade av lycka och hon red med ett leende mest hela tiden! Dom kommer få en fin tid ihop, det kan jag lova!  

Även jag hoppade upp och red henne lite. Hon är pigg men till en lagom nivå. Hon blir inte het och hon är väldigt reglerbar och lydig ävon om hon vill frammåt. När man travar och galopperar så har hon en växel som hon håller sig i. En väldigt självgående och fint rullande häst. Underbar!

Sen behöver hon få ner sin nacke med, hon är ett väldigt bekvämt litet sto, men det kommer nog med tiden.   



En liten bildbomb på Johannas fina stjärna:


         


 


Av Sofia Lindström - 27 maj 2013 07:11


Härligt det är nu! Det blommar i både träd och på marken, helt underbart.   


Igår red jag Mimmi. Hon va pigg den lilla tokan. Hon ville gärna takta och det va inte svårt att få en högre hastighet när jag bad om det.    Nej, men hon skötte sig bra, det gjorde hon. Red runt i våran skog och tog även stocken där ett par gånger. Mimmi hoppar som en liten studsboll. Det gäller att ta tag i manen, då sprången kan bli lite som dom blir. Hahaha.. Men hon är i alla fall snäll och hoppar det man styr henne mot!


Totto fick sig en mysstund och borstning. Han verkade nöjd med det han.   



Kolla på snygga Mimmi. Hon är verkligen cool att titta på när hon visar upp sig! Riktigt kul va det att kolla på henne när jag släppte dom på betet:


 


 



Av Sofia Lindström - 26 maj 2013 10:01


Nu är jag nöjd med min header igen!   


Tog en massa nya kort när jag släppte hästarna på bete igår. Gud så dom rejsade! Jag trodde faktiskt att dom skulle dyka i gräset med en gång, men icke. Dom körde flera vändor i högsta fart. Dom va så otroligt glada. Mimmi körde ett extra rep när Totto hade tröttnat. Hahaha.. Helt själv trog hon hela hagen och kastade med huvudet.

Totto hade förövrigt ingen chans mot henne när det gäller fart. Dom vände upp samtidigt och satte fart och Mimmi tog honom lätt som en plätt. Hon låg i täten hela tiden.   Min lilla räser ponny!

Totto däremot tog sig ett litet skutt över en hink istället. Klart att hopphästen ska hoppa. Hahaha..


Det va riktigt kul att se dom så glada.


I morses gick jag ut för att kolla till dom. Dom stod och åt precis brevid varann, även om hagen är stor. Sötnosar   


När släpps era hästar på bete? Eller har dom redan släppts?

 

 

       


 

Av Sofia Lindström - 25 maj 2013 10:55


En utmaning kanske?


Någon som kan komma på en utmaning till mig och mina hästar? Kanske hoppa över något speciellt, rida i halsring, eller något annat spännande? Säg även vilken häst ni vill att jag utför utmaningen med.


Kom med förslag så lägger jag upp en film, sen får ni avgöra om jag klarade utmaningen eller ej.   



 


 

Av Sofia Lindström - 24 maj 2013 19:12


Har beställt lite saker från Börjes. Denna gång fick det bli en ny vattenkopp till hästarna. Den som vi har nu hade flagnat över vintern, och bottnen va sträv och knottrig. Vill ju inte att dom ska skada sina mular när dom dricker vatten, så nu fick det bli en ny!

Sen har jag även börjat ge hästarna Biotin. Biotin ska vara bra för hovarna och ge dom bättre kvalité. Jag tycker att hästarnas hovar har blivit bättre, om det är på grund av Biotinet eller ej kan jag inte svara på. Men nu känns det dumt att ta bort det!

Sen hittede jag även ett par billiga ridskor som fick hänga med. Så lite nytt blev det allt.   



 


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards