sofiastotto

Alla inlägg under september 2012

Av Sofia Lindström - 30 september 2012 08:46


Det går sakta men säkert fram med den tillfälliga lösdriften. Den kommer inte bli helt optimal, men den kommer att vara så pass stor att den är godkänd av jorbruksverkets mått. Dock har ju dom minimum mått, men som sagt inte perfekt, men vi får göra så här i år.


El och annat ska såklart flyttas så att de inte kommer åt.


Rivning:


         


 

Av Sofia Lindström - 29 september 2012 20:03


Idag har jag varit i Askesund med Linnea som hopptävlade Fille. Det såg super fint ut! Hon hoppade 90 och 1meter. Såg mågna andra fina ekipage. Sugen man blir på att hoppa! Dags att ta tag i konditionen på hästar och mig själv kanske?   Lite svårt dock i denna geggiga höst.   



Framridning:



Framhoppning:


 


90cm:


 


1m:


 


 









Av Sofia Lindström - 28 september 2012 20:15


För ett år sedan skrev jag detta inlägg:


I lördags red jag och Johanna ut en sväng på Totto och Rutger. Rutger är Tottos hag kompis, en nordsvensk valack.

Underbart väder och perfekt för en härlig lite runda. Vi träffades i stallet kl.10 och tog in hästarna. Borstade och fixade ordning hästarna. Vi red "kyrkrundan", en lite runda som går genom byn, det är väg ungefär 40% asvaltsväg, vilket är lite tråkigt såklart, men samtidigt så känns det bra att rida på lite olika underlag. Det sämsta man kan göra är att rida endast på ett och samma underlag med sin häst. Hästen håller bäst av att variera underlaget så mycket som möjligt!


Ritten gick jätte bra, och vi turades om vem som red först. Skritt trav och galopp.


Här är sötisen efter uteritten:


   

 

Av Sofia Lindström - 27 september 2012 20:38


Idag red jag båda hästarna med hackamore. Har fått ett super duper fint pannband av bästa Elin och ville helt enkelt "provköra" det.   

Red barbacka på båda hästarna, MYS! Mimmi va lite små grinig men lyssnade fint på hacket. Red henne i skritt och lite trav. Totto parkerade två gånger men gav med sig efter en hel del rytande från min sida. Bångstyrig unghäst! Han va denna gång super känslig med hacket. Innan så har han blivit helt vrång när jag ridit på det. Saker och ting kan bli bättre när de får tänka på det en tid.


Fick ingen fin bild på pannbandet tyvärr, då fotomodellen inte va sugen på att bli med på bild just idag   :


 


 



  

Av Sofia Lindström - 27 september 2012 20:30


 

Idag köpte jag två hängsmycken från Tomas sabo för en del av mina 25års pengar. Mycket nöjd!   



Hästskon har en äkta ädelsten:

 


 

Av Sofia Lindström - 26 september 2012 20:45


Mycket läsvärt inlägg!  ----> Trafik


 


 




  

Av Sofia Lindström - 25 september 2012 19:43


Igår gick jag och la mig 20.15. Va så himla trött!

Rev och grejade i ladan igår. Och idag har vi försökt rätta till nivån på baksidan av ladan så att det inte ska samla sig så mycket vatten där som det gör nu. Slitsamt jobb att lyfta grus vill jag säga!


Är riktigt trött idag med så därför blir det ingen rolig bloggning. Kanske behöver ett uppehåll?


 


 

Av Sofia Lindström - 24 september 2012 20:33

Har rivit ut och öppnat upp i ladan idag! Har inte suttit ner mer än när vi åt mat. :-P trött med andra ord!
Vi ska göra en tillfällig lösdrift där. Och ja, det blir en del tillfälliga grejer i år. Vi hinner helt enkelt inte riktigt med.. :-( vi har ju bara bott här sen 1juni. Nästa år kommer vi garanterat hinna med lite mer. Plus att vi inte behöver göra 100hagar då heller. Hahahaha.. Klaga lagom! ;-)

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards