sofiastotto

Alla inlägg under mars 2015

Av Sofia Lindström - 2 mars 2015 10:25


Lastränade hästarna igår med min nya transport. Gick både bra och dåligt.

Mimmi och jag hade världens bakslag. Men kanske inte så konstigt när det är ett nytt släp och att hon både brunstar och fäller päls OCH är ett fuxsto. Hahahahah.. Hon stegrade sig så många gånger så att jag tappade räkningen. Men men, jag tror det släpper, när hon vant sig vid släpet! Fick in halva hästen och avslutade efter det.


Efter alla intryck i och runt transporten så logerade jag henne lite kravlöst i paddocken. Hon såg extremt trött ut i huvudet, så det kändes bra att avrunda med något enkelt och avslappnande.


Sen va det Tottos tur. Han verkade tycka att det nya släpet va spännande! Han kikade med spetsade öron. Jag gick in i släpet och han följde efter, med ett gigantiskt hopp över rampen och rakt in i transporten. Hahahaha... Han såg så otroligt söt och stolt ut! Tror han tyckte att rampen va lite konstig, eftersom den inte är likadan som min gamla. Han kändes i alla fall hyfsat MED under lastningen, han har en tendens till att stänga av. Men igår fick jag in och ut honom, samt att han kunde stå stilla och avslappnat inne i transporten.


Efter hans och min träning gick även vi till paddocken. Han fick springa lös och hade mycket energi som ville blossa ut! Vi gjorde lite trick och efter ett tag så kunde jag inte motstå, så jag hoppade upp på hans rygg och red runt utan utrustning. Han är verkligen otroligt snäll, men vi har inte fått riktigt koll på styrning och så.. ;) Han vill gärna ha sitt huvud vänt mot mig, så det blir lätt att han snurrar i små volter. Hahahaha.. Tror att han tror att vi tricktränar och att han vill hålla kontakten med mig med sitt huvud (låter kanske konstigt, men det är så han gör när jag tränar honom från marken, han är MED mig med huvudet. Ja, svårt att förklara det där.).

Vi tog ett par galopper och gjorde halter. Jag släppte även häderna i galoppen och vi bara flög fram. Åh, helt underbart.

Sen nlev det ett par knasgrejer, som en galopp så blev han lite rädd och drog iväg, dock bara några meter tills jag bad honom stanna, och då gjorde han det. Sen tog vi ett litet skutt över ett hinder, då tog han VÄRLDENS skutt över. Hahahahaha.. Hade han dratt iväg efter de så hade jag flugit som en vande. Tur att han är så snäll och stannar istället. :) <3 Goa häst!

Ja, vi gav i alla fall Linda nåt att skratta åt! ;)


 



Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards