sofiastotto

Alla inlägg under juni 2012

Av Sofia Lindström - 30 juni 2012 21:55


Idag har vi tillbringat nästan hela dagen till att städa lägenheten. Vi fick en mycket trevlig paus med super god mat hos våra underbara grannar!


Nu har vi även lämnat över nycklarna till Edvin. Hoppas verkligen att han kommer att trivas lika bra som jag gjorde när jag flyttade dit för ca6år sedan!



Känner ingen saknad av lägenheten, bor så himla bra här i huset, även om det såklart är liiite sorjligt efter så pass många år ändå. Men som jag sa till mamma; -Det känns verkligen som att vi har kommit hem nu när vi bor i vårt hus!


Hej då lägenheten på Prebende!


 


Ps. Vänta ALDRIG för länge med att städa din/er ugn hemma. Gör det istället regelbundet, så slipper du slita så in i *elvete när du väl städar den.   


 

Av Sofia Lindström - 29 juni 2012 22:24


Jag har lagt ut över 1000 bilder på bloggen?    Och mer kommer det att bli!



Känner ni igen mig? Testade lite utklädningskläder inför en maskerad för ca2år sen   :

 


 

Av Sofia Lindström - 29 juni 2012 17:10



SÅLD!

 

 

 


 

 

Av Sofia Lindström - 29 juni 2012 10:06


Albion Legend


Albion Dressyrsadel storlek: M (Normal bom). Passar hästar med rak rygg då den har rak bom. 17 i sätet. Passar även de som har 17,5.

Har cutback, så att den passar även hästar med lite manke. Välvårdad och i mycket bra skick!


En kvalitet sadel som kommer att hålla i många år!


Pris: 3500:- Prutbar vid snabb, enkel försäljning!!



Mitt tele: 0730 300 126 el. 0506-71555.



 


 


Av Sofia Lindström - 29 juni 2012 09:52


Här har ni filmen från i går då jag gav Totto den sista Metacamen. Tror nu han kommer att sakna den?   


Hur är/gör era hästar när ni ger medicin?

 

 

 


   

Av Sofia Lindström - 28 juni 2012 21:46


Älskar tanken av att jag kan ner till hästarna när jag vill!

Nu väntar betforn brevid mig på altanen på att bli klar för att göra nytta i de två sötnosarnas mage, som just nu står och betar några meter här ifrån mig. Jag ser dom svagt från altanen bakom ett par träd som skiljer gräsmatta och gräshagar.


Katterna har även fått börja gå ute. Dom verkar verkligen trivas med livet på landet! Nu idag har dörrarna fått stå öppe hela dagen, och dom kommer och går som dom vill. Perfekt att flytta under denna tiden på året. Ännu skönare är ju att vi har semester nu med.   


 


 

Av Sofia Lindström - 28 juni 2012 21:24


Igår red jag en lite sväng på Mimmi. Passade på när vädret va som det ska.   Red på vår väg lite fram och tillbaka och även lite i trädgården. hihi. Vågar inte riktigt ge mig iväg någon längre tur själv, speciellt inte när det finns lite överskottsenergi i kroppen på söt Mimmi. Men det är kul! Jag känner mig så otroligt trygg på henne. Hon känns verkligen som ett "mamma sto". Hon är pigg men ändå vänlig, vi har verkligen klickat hon och jag!   


Snart är det även dags att sätta igång Tottoplutten. Idag va sista dagen med Metacamen. Tror helt seriöst att han kommer att sakna Metacamen, för han älskar den! Har inte behövt grimma eller något extra tillbehör för att få honom att äta den. Jag har bara gått ut i hagen, ropat på honom och då har han kommit och så gott som ätit upp sprutan för mig! hahaha. Ska försöka ladda upp en film på honom så får ni se. Bad nämligen Erik att hänga med och filma när jag gav Totto sista Metacamen idag. Riktig smidigt har det varit! Skönt.


 


 

Av Sofia Lindström - 28 juni 2012 09:30


Altanen är ett av våra "första" prion. Anledningen är för att det är där vi kommer att vilja sitta hela sommaren till långt in på hösten. Jag hade bjudit hem ett gäng tjejer till midsommar och hoppades på att det skulle vara något så klart tills då.

Vi hann: Grunda alla väggar, riva ner det gamla taket, riva en träfasad (det va tre olika väggar inne i altanen och vi tyckte att det räkte med 2olika) och sätta upp ett helt nytt tak. Även om vi inte blev helt klara så lyckades vi ändå att få det "beboligt" till midsommar.

Massor med jobb. Och massor återstår fortfarande.


Bilder sen före:


     


Midsommar dukning/ halvklar altan:


 

 

 


Visar er de slutgiltliga resultatet när altanen är klar!


 





Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards