sofiastotto

Alla inlägg under augusti 2014

Av Sofia Lindström - 31 augusti 2014 21:45


Igår hoppade jag och Mimmi lite. :) Hon va pigg och frammåt, men lyssnade ändå fint! Fick till riktigt fina språng!

Hon såg dock inte ut som att hon va på världens bästa humör innan men.. ;)


 


Passade på att ta kort på hindren med:

 

Hopphagen

  

Rishindret, som behöver påfyllning av ris ;)


 

Gammalt hinder som fått ny plats


 

Däckhindret står kvar


 

Här är två nya. Grinden är ca 85cm hög. Detta är bara povisoriskt.


 

Detta är ett av hindren som jag är mest nöjd över!


 

Här ska det bli något hinder snart, vet bara inte riktigt hur jag ska ha det. ;)

Av Sofia Lindström - 29 augusti 2014 21:18


Kom in för en stund sedan, efter att ha varit ute och hoppat Totto samt borstat på mys Mimmi lite. :)


Har byggt upp lite nya hinder i hopphagen. Jag började tycka att det såg lite stökigt ut med dom som va innan! Vill ju att det ska se snyggt ut ;)

Totto hoppade så otroligt bra! Han tittade inte på någonting och vi fick fin fina språng. Tyvärr har jag inga kort på hindren, men det lovar jag att ni kommer få inom kort!


Fina killen! Bild från idag:

 

Av Sofia Lindström - 28 augusti 2014 19:34


Nu är en ny dator beställd! Åh, Längtar! Våran nuvarande har A bokstaven försvunnit på, så man måste trycka stenhårt på den knappen för att det ska funka! :/ Men snart så! ;)


 

TjooooHoooo!

Av Sofia Lindström - 28 augusti 2014 18:44


Skulle ni sko en häst vars hovar ser ut såhär?

 

Sprickorna är genomgångna och är 1cm djupa.

 


Det skulle inte jag! Efter daglig hovvård så ser hoven betydligen mycket bättre ut idag! Trots att den gått barfota under hela tiden som den rehabiliterats. (bilder lånats från Facebook)

 


Är era hästar barfota? Varför/varför inte?

Av Sofia Lindström - 26 augusti 2014 22:02

Tog mig en kvällstur med min röda ferrari! <3

Efter att ha galopperat i högsta hastighet så blir man lite svettig! ;)

Av Sofia Lindström - 25 augusti 2014 21:59


Idag har jag och herr svartvit varit ute och gallopperat på en oändlig stubbåker! Alldeles alldeles underbart! <3

 

 

         


Sadeln känns verkligen klockren på honom, SÅ skönt! :)

Av Sofia Lindström - 24 augusti 2014 15:37


Här kommer ett längre klipp när jag rider Mimmi med halsring. Hon skötte sig verkligen kanon. Och det som vi inte såg/ser på filmen här så red vi ut en sväng sen. Hoppade även upp och ner på kullen som vi har i ena hagen och travade lite på våran väg med. Ute va hon betydligt gladare än vad hon va i paddocken! ;) Inte favvo stället direkt!


Innan jag hoppade upp så hade jag träning för Emma med Mimmi. Så det är Emmas hjälm som jag har, och även den anledningen som jag hade gummistövlar på mig. Tanken va ju inte som så att jag skulle rida, men jag kunde inte hålla mig. (som vanligt ;)



Om ni inte kan se filmen så finns den även HÄR!

 

Har ni testat att rida era hästar med halsring någon gång? Berätta gärna! :)

 

 

Av Sofia Lindström - 24 augusti 2014 11:14


I tisdags va min kompis Julia här på besök. Vi hade inte träffats på läääänge. När vi tänkte på det så kom vi fram till att vi inte träffats sedan midsommar FÖRRA året!? Herre gud, det är ett tag sedan!


Vi hade i alla fall en supermysig dag tillsammans och vi avslutade den med en mysig tur iute i skogen med hästarna.

Julia fick börja med Totto och jag på Mimmi då. Vi red ut på stubbåkern och sedan ut i skogen. Totto blir alltid så otroligt lat när han får gå som nummer 2 häst i ledet. Julia och han kunde vara flera meter efter, och han hade inte mer bråttom för det. Inte ens när vi skulle ta galopp upp för en backe. Nej sa Totto, det räcker väl med att jag travar. ;) Så Mimmi och jag försvann, och efter kom Julia och Totto i lungnans ro. Julia sa att hon fick ett par galoppsprång på honom, dock ej många. ;) Han är verkligen en snäll kille, och det där med att vara lat är ju det han kör med när han testar folk!


Efter ett tag så bytte vi hästar. Julia har så långa ben så jag fick ändra om och korta 4hål efter att hon hade ridit. Hahaha... Nu fick Julia känna på lite mer fart och hur olika mina hästar är. Mimmi verkade trivas med Julia och hon frustade njutningsfullt. Vi travade på stubbåkern och efter ett tag kom vi in i skogen igen. Nu gjorde jag halt med Totto och sa att vi skulle försöka få till en liten galopp i den uppförsbacken som vi precis stannat vid. OM jag nu skulle hinna få galopp på Totto vill säga...

Jag bad Totto om galopp och han tog gaaloppen ifrån halt. (Ja, det gör stor skillnad på honom att gå längst fram!) Mimmi hängde glatt med! Julia log och sa att det va kul med såna små hästar (Mimmi är ju bara 150) och att hon va härligt kvick.


Nöjda efter uteritten klappade vi om hästarna och efter att vi gjort iordnong dom så släppte vi ut dom i hagen igen.


Tittia skillnaden på Totto när han går bakom, och sedan framför ;) snutten:

 

Bakom

   

Framför ;)

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards