sofiastotto

Alla inlägg den 4 augusti 2013

Av Sofia Lindström - 4 augusti 2013 15:16


Till er som inte tror att en häst kan gå i rätt form utan att ha ett stöd från bettet:


     


Dessa hästar är självbäriga, dom bär sin egna kropp och ryttaren, UTAN träns med bett! Att en häst måste ha stöd från bettet är BULLSHIT!!!

 

Att rida med ett konstant stöd är en genväg, man tvingar hästen att göra något som det inte orkar, för att den inte är stark nog. Den använder sitt "femte ben" DIN hand, för att orka bära sig. Hur går er häst om du inte håller stöd i tygeln? Går den helt ur form så är den inte stark nog i sin kropp!

 

Nu menar jag inte att jag tycker alla ska rida runt i halsring på sina hästar. Det har jag inte heller tänkt själv att göra hela tiden, även om jag tycker att det är kul och lärorikt att även rida med halsring då och då! NEJ, men jag vill att ni tänker till! Bara för att någon (eller många) har sagt att hästen behöver stöd betyder det inte att det är det rätta! Öppna ögon och öron, det finns fler alternativ för dig och din häst. Och framför allt, lyssna på din häst!

 

Någon som tycker eller tänker annat får gärna kommentera! Gärna såklart även ni som har samma tänk som mig (och många andra). Vore kul att höra vad folk tänker om bett och stöd/ icke stöd!

 

 

KOMMENTERA!!!!!

 

 


Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards