sofiastotto

Alla inlägg den 6 juni 2015

Av Sofia Lindström - 6 juni 2015 17:33


Eftersom vi gjorde en budgetridbana, bestämde vi oss för att skippa dräneringen av paddocken. Vi gick ändå över budgeten med ungefär 20.000:- mer än vad vi tänkt från början. Och då har vi inte lagt elen till stolparna och har heller inte satt upp något staket. Däremot ska vi passa på att lägga ner dräneringsslang tillsammans med lycktstolparna. Så just nu finns ett långt dike på ena långsidan av paddocken som samlar upp en hel del vatten.

Om ridbanan håller detta mått som den gör nu så är jag otroligt nöjd! Det har ju regnat en hel del det senaste, och en dag hade det regnat över 10mm. Dagen efter va det uppehåll, och paddocken gick från dränkt till fullt ridbar på ett par timmar! :)


Från detta:

 

Till detta:

 

Av Sofia Lindström - 6 juni 2015 16:36


Motivationen för bloggen är inte riktigt vad den en gång var. Har haft ont i ryggen i några dagar, så jag känner mig lite halvdålig överlag för tillfället.


Hästarna har varit hemma i 2veckor nu. Alltså, tiden går så otroligt fort, och det är bara 3veckor kvar tills jag går på semester. DÅ ska det ridas! :)

Kom igång väldigt bra med ridningen så fort vi flyttat hem, men nu har ryggen som sagt strejkat, så nu har jag inte ridit på 2dagar. Får se om jag kanske kan hoppa upp lite idag, men det återstår att se.


Hästarna mår bra och gottar sig på sommarbetet. Har lyckats (än så länge) hålla dom snygga i hullet. Jag brukar alltid vara noggrann med att motionera hästarna ordentligt i början på betet, och brukar lägga in semester för dom i slutet av betet istället för i början. Jag gillar inte när dom blir för tjocka, då det inte är nyttigt för dom.


Jaja, slutbabblat för denna gång! :)



   




Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards