sofiastotto

Alla inlägg den 23 september 2015

Av Sofia Lindström - 23 september 2015 09:50


För ett par veckor sedan bestämde jag mig hastigt att Totto ville ha en ny dressyrsadel. Även om hans förra låg väldigt bra på honom så va det ändå lite små saker som jag störde mig på med den. Jag fick för mig att den va "för" kort, och för bästa komfort så vill jag att hästen ska ha en "så lång" sadel som den kan ha (utan att den blir för lång såklart) så att trycket kan fördelas på så stot utrymme som möjligt.


La ut en annons på Facebook om att jag sökte sadel, och ett par dagar senare så åkte jag till Skövde för att hämta hem min och Tottos nya sadel.


En Bates caprilli blev det denna gång. :) En mjuk och skön sadel med luftstoppning. I mycket fint skick!


Testade den samma dag som jag fick hem den, och både jag och Totto trivs super med den! Märktes faktiskt tydligt stor skillnad på Totto nu med den nya sadeln. Han va verkligen tillfreds. :)


Roterade denna bild på bloggplatsen och då blev den sämre i kvalitén tyvärr, den är inte så dassig som den ser ut på bilden:

   

Av Sofia Lindström - 23 september 2015 09:02


Gjorde ett tappert försök att rida ut igår med Totto. Tyvärr blev det bara en kortis på grund av älgflugorna... Dom är verkligen hemska! Kommer i mängder och överfaller oss. Jag plockade nog bort 10stycken från Totto medans vi va ute.


Efter den korta turen ute så red vi in i paddocken. Energin fanns i överflöd och det flöt på riktigt bra på banan. Totto verkade nöjd och tillfreds. Gjorde lite skänkelvikningar och ett gäng galoppfattningar. Galoppen ligger vi verkligen efter med nu, det gör vi i perioder då han inte går så mycket. Jag vill inte pressa honom när han inte är i kondis. Men trots att han inte är stark nog att bära sig ordentligt i galoppen så gör han fantasiskt fina galoppfattningar!


Totto har fått en ny sadel. Mer om den i ett annat inlägg. ;)


Vet inte varför denna bild blev felvänd..

 

Snyggingen!!!!

 


Det är roligt att matcha utrustningen, även när man rider hemma :)

 


Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards