sofiastotto

Alla inlägg den 7 januari 2012

Av Sofia Lindström - 7 januari 2012 16:51


Idag har jag hoppat med Totto. Elin va med och hjälpte mig med hinder, bommar samt tog lite kort. I ridhyset va även 2 tjejer med detas vita ponnysar som inte Totto sett förr vilket va mycket bra träning! Bästa av allt va att han inte blev helt paralyserad när han såg dom, vilket är ett otroligt framsteg.


Värmde upp i skritt och trav. Han va mjuk och fin. Travade sedan över lite bommar och efter ett tag tog vi några skutt. Det va vår första kombination som vi testade på idag. Totto har ju hoppat sånt själv när jag har löshoppat. Men idag fick jag den stora äran att hänga med honom över hindren.

Totto bromsade framför en bom en gång då han blev lite chockad över att det va ett kryss bakom. Men jag styrde över honom ändå och efter det hoppade han väldigt snällt.


Vi slog även vårt höjdrekord och hoppade hela 70cm.   Lätt som en plätt tyckte Totto.


Egentligen så har såklart inte höjden någon större betydelse. Det är absolut viktigare att det funkar teknikmässigt, framför, över och efter hindret. Men jag kände att jag ville höja lite då han vill att han verkligen hoppar och sätter bakbenen under sig så att han muskar sitt bakparti ordentligt!


Så här såg vi ut idag:


                 


Vad tycker ni?   


 

Av Sofia Lindström - 7 januari 2012 11:17


Den kanske inte blev så farligt kort ändå. Tror att jag blev lita chockad bara när jag ändå klippte av 1 och 1 halv dm. Och att den ser mycket kortare ut när den är flätad med. Vill gärna att den ska vara flätad när han är i hagen, för annars blir den så grymt skitig fort.


Hur gör ni med era hästars svansar?



Så här ser den ut nu:


 


Och här är den flätad:


 


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards