sofiastotto

Alla inlägg den 1 juli 2013

Av Sofia Lindström - 1 juli 2013 19:22


Här kommer två små filmklipp från gårdagen.


Första filmen va andra gången som vi hoppade stocken den dagen. Totto fick verkligen mersmak då han viste vad som väntade honom. Det syns inte så väl på filmen, och ser heller inte ut att gå så fort som det kändes (och jag har även ögonvitne på att det va snabba ryck på Totto denna gång). Han kikar lite på elden/röken från brasan, sen när han ser stocken så fattar han kanonkulegaloppen helt själv. Jag fick lite små panik så jag tar tag i tyglarna och sedan manen för att hänga med. Hahahah... Men glad va jag ändå! Totto älskar att hoppa och lika mycket jag!   



Gången efter gick det helt klockrent och jag kände att jag hade bra mycket mer kontroll:



 
  Tycker ni det är kul med filmklipp? Något ni önskar att vi filmar?



 

Av Sofia Lindström - 1 juli 2013 09:52


Igår red jag barbacka på Totto. Red i inhägnaden och efter ett ganska rejält pass gick vi ut för att studsa över stocken ett par gånger. Gissa om Totto blev glad, herre jisses vad han laddade!    Erik va ute och höll koll på våran "lilla" brasa så jag passade på att fråga honom om han ville filma lite på när vi hoppade. Någon som vill se?

 

Här är den "lilla" brasan:

 

 

 

 

Av Sofia Lindström - 1 juli 2013 09:37


I förrgår red jag och Mimmi ut i skogen en sväng. Hon är så härligt possitiv så man blir bara glad av att se henne glad.  Min lilla pingla!

Hon fick även vara handshäst när jag skulle flytta hästarna från en hage till en annan. Hoppade upp på Mimmi barbacka i grimma och grimskaft, och sedan fick Totto hänga med i ett grimskaft brevid. Gick hur bra som helst! Vilka duktiga hästar jag har.   


Snygg eller snygg?    

   

 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards