sofiastotto

Direktlänk till inlägg 30 juni 2014

Ibland så glömmer jag..

Av Sofia Lindström - 30 juni 2014 17:05


Ibland så glömmer jag helt av att Mimmi är riden efter westernprincipen. En sådan dag va det igår.


Mimmi kom fram med öronen spikrakt mot mig och hoppade i grimman. Hon va riktigt sugen på att hitta på något! Lika glad blev jag tillbaka och vi gav oss ut på en tur i skogen.

Vi började men att kika lite mer skogen på andra sidan stora vägen. Jag blev lite hopp sugen, så vi tog ett par språng där. Mimmi blev taggad och laddade inför varje språng. Sen red vi iväg tacktandes till den andra rundan. ;)


( Jag tror jag vill börja kalla rundan för "ballongrundan", då man rider bort på en väg, sen delar den sig åt två håll, och rider man runt så kommer man tillbaka på samma väg som man började på. som en ballong ;) )


Mimmi va pigg och glad hela rundan och efter ett par snabba galopper, tog vi en ännu snabbare galopp "sista 100m" hemmåt. Jag lät Mimmi galoppera precis hur snabbt hon ville, sedan manade jag på henne lite ännu mer. När jag sedan märkte att vi började komma fram till avslutet av gräsvägen så tänker jag att; nu måste jag börja bromsa in. Jag gör en förhållning på Mimmi; Sitter till samtidigt som jag gör en halvhalt. Mimmi lägger då hela hennes bakben under sig och det blev en TVÄRNIT. :P Tänk er en halvhalt på en "engelsk" riden häst iklädd hackamore, det skulle inte bli tvärnit då (enligt mina upplevelser iaf). Hahahah... söta häst! Sen får man ju inte glömma att hon är en känslig Arab som känner minsta lilla signal, det är ju såklart även en anledning till att hon lyssnar så "över väl".


Hon verkade i alla fall inte ta illa upp utan va nöjd hela vägen hem igen. Hon älskar att galoppera min lilla arab!


Regn mundering, sen när vi väl ridit ivg så kom solen ;)

     



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Lindström - 2 juni 2016 11:21

  Jag tror inte att någon som läser min blogg har missat hur nogrann jag är med invänjning på sommarbete? I alla fall så ska jag ändå skriva lite mer om det. ;)   Jag har sedan gräset börjat växa, succesivt vant hästarna vid det gröna "sockret"...

Av Sofia Lindström - 2 juni 2016 11:14

  Här om dagen grävde Erik ner vattenslangen tilll flottören i ena sommarhagen. Innan låg den över marken och vi hade råkat köra över den med någon tung maskin så den hade gått av. Nu har Erik fixat slangen och även gräft ner den. Blev väldigt bra....

Av Sofia Lindström - 1 juni 2016 21:10

  Fick inga bra bilder på blommorna. Men dom får duga sålänge. Blommorna blir lite snyggare när dom har fått gro till sig lite, just nu så ser dom lite taniga ut. Hade tänkt att ha polkapetunier vid stallet, men hittade inga. Så det fick bli gula m...

Av Sofia Lindström - 1 juni 2016 13:17

  I söndags släpptes hästarna på sommarbete. Det blev inte så mycket spring på hästarna, tyvärr, hade gärna velat ha en del "spring"bilder när jag stod i högsta hugg med kameran. ;) Men några bilder blev det allt. Här kommer ett gäng:      ...

Av Sofia Lindström - 1 juni 2016 09:14


  Nu har jag gått på ledighet. Till en början är det semsterledighet och sen går det över i föräldraledighet. Så jag kommer vara hemma länge, länge nu. Känns jätte konstigt! Men såklart jätteskönt och välbehövligt! :)   Har börjat på att plate...

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards