sofiastotto

Alla inlägg den 8 augusti 2011

Av Sofia Lindström - 8 augusti 2011 20:00


Idag har jag och min syster varit på möängens hästgård och ridit.

Syster red Glaesir och jag red Frosti idag igen. Vilken härlig tur det blev. Alldeles lagom tempo. Hästarna och vi njöt till fullo.

Det är så kul att min syster har kommit igång att rida igen. Hon hade häst när vi va små. Tror hon va i 14-15års ålder när vi sålde gården och hästarna. Sen dess har hon bara ridit lite då och då, när jag lyckats dra med henne till ställen där jag har haft medryttarhästar.   


Det finns ett litet fint minne, som jag tänkte dela med mig utav:


Jag minns så väl när jag fick min allra finaste julklapp som jag någonsin! Min syster gav mig ett kuvär. Jag trodde det va ett present kort. Och det va det väl nästan. Men just detta presentkortet gällde en timmes tur på Moängens islands hästar. Jag blev så glad så jag nästan grät.

Jag hade inte ridit islandshästar förut, så jag såg väldigt mycket fram emot turen.

Någon vecka efter julafton bar vi oss iväg för att rida. Jag och min syster, helt själva.

När vi va framme hade Pirjo (som driver verksamheten) redan fixat klart hästarna.

Jag minns att jag red Hördur och min syster red (tror jag) Glaesir. Det va helt tjockt med snö överallt. Men vilken fin vinterdag det va! Trygga och härliga hästar. Det va en av de bästa uteritterna som vi hade varit med om.

Efter turen fick vi glögg, kaffe, pepparkakor och skumtomtar. Det va sååå underbart mysigt.


Både jag och min syster blev fästa vid islandshästarna. Och sedan dess har båda åkt dit konteuneligt.


Här är bilder från vår första tur ihop:


Här åkte sadeln lite på sne   

  Helt sjukt mycket snö!


 

Här myser vi och fikar i sadelkammaren:


   

Här har ni Hördur. Kortet tog jag idag på sötnosen:


 



Och här är bilder från idag!



       

 

Av Sofia Lindström - 8 augusti 2011 07:59


Idag ska jag och syster rida isis. Uppdatering om det kommer senare!


Idag är det också första jobb dagen sen semestern. Känns både kul och tråkigt.


Nu har det gått lite mer än 2 veckor sen Totto ställdes av. Hoppas jobbet gör att dagarna går lite fortare nu. Så är vi snart igång igen.. 


 

 


Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards