sofiastotto

Alla inlägg den 14 juni 2012

Av Sofia Lindström - 14 juni 2012 07:11


Igår hämtade vi hö. Vi hade turen att min morsters man hjälpte till. Han har en lastbil som han och hans pappa kör hö i.

Handskarna åkte på och sen var det bara att bära. Balarna blev tyngre och tyngre.. Äntligen klara. Vi fyllde en hel lastbil och höll tummarna för att det skulle få plats i vår lilla lada!

Väl hemma på gården parkerade vi lastbilen så när ladan som möjligt. Allt gick väldigt smidigt trots att det såklart va lite svettigt och tungt. När vi inte hade så många balar kvar så började det att regna. Nu fick vi lite panik och skyndade oss att få in allt hö. Det som blev blötast fick ligga kvar i "stallgången" så att det lättare kan torka. Och helt otroligt gick hela lasset in i det utrymmet som vi bestämt att höt skulle ligga i.


Känns så skönt när vissa saker faller på plats. Det är MYCKET att tänka på, men samtidigt så himla kul!



 


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards