sofiastotto

Direktlänk till inlägg 22 juli 2013

Häromdagen

Av Sofia Lindström - 22 juli 2013 21:55


Här om dagen (va det i lördags tro?) så bestämde jag mig för att bränna bort energin som finns i Totto. Jag ställde fram lite hinder i inhägnaden. Hindren hoppade vi bara en gång åt varje håll, men vi galopperade desto mer! Så mycket som vi galopperade den dagen har vi aldrig gjort. När vi sedan skulle skritta av, kände jag att det fortfarande fanns överskotts energi i Totto. Hur märkte jag det? Jo, för att på vår väg räkte det med att jag tänkte galopp så va han redan uppe i galopp, och i 180knyck på det med. Ja, överskotts energi det har han, det vill jag lova!   


Igår så löslongerade jag Totto. Grejade även en hel del från marken med följa John och bad Totto hoppa ett par hinder. Oj, så jag han va! Han älskar att bli arbetad från marken!

Efter ett tag så lät jag honom trava och galoppera på fyrkanspåret. Och även fast jag hade ridit honom rätt hårt dagen innan så tyckte han inte att det va jobbigt att galoppera, snarare tvärt om! Han fattade galoppen själv flera gånger, och saktade heller inte av när jag bad honom, utan ökade istället!   Herre gud vad han galopperade!


Det va ett tag sedan han löslongerades! Behöver nog göra det en dag i veckan för att checka av energinivån, samt låta honom galoppera av sig utan ryttare.



Mimmi och jag red ut en sväng i skogen igår. Hon va pigg den lilla tokan.    Idag så har jag och hon hoppat. Vi testade det som låg framme i inhägnaden och sen gick vi ut till terränghindren. Idag va första gngen som jag hoppar henne de som jag byggt de närmsta veckorna.  Mimmi har ju hoppat dem förr, men inte tillsammans med mig. Jäklar vilken räserponny jag har! Hahahah..    Hon laddade inför varje hopp till tusen! Men vi fick riktigt fina hopp och hon hoppade väldigt runt och fint. Väldigt nöjd med henne!



Hoppbanan:

 

Svettig Totto:

 


Avskrittning efter löslongering (Jag är också med på bilden, hahahahah..):

 

Jag och Mimmi på uteritt:

 


Mimmi efter vårt hopp pass:


 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Lindström - 2 juni 2016 11:21

  Jag tror inte att någon som läser min blogg har missat hur nogrann jag är med invänjning på sommarbete? I alla fall så ska jag ändå skriva lite mer om det. ;)   Jag har sedan gräset börjat växa, succesivt vant hästarna vid det gröna "sockret"...

Av Sofia Lindström - 2 juni 2016 11:14

  Här om dagen grävde Erik ner vattenslangen tilll flottören i ena sommarhagen. Innan låg den över marken och vi hade råkat köra över den med någon tung maskin så den hade gått av. Nu har Erik fixat slangen och även gräft ner den. Blev väldigt bra....

Av Sofia Lindström - 1 juni 2016 21:10

  Fick inga bra bilder på blommorna. Men dom får duga sålänge. Blommorna blir lite snyggare när dom har fått gro till sig lite, just nu så ser dom lite taniga ut. Hade tänkt att ha polkapetunier vid stallet, men hittade inga. Så det fick bli gula m...

Av Sofia Lindström - 1 juni 2016 13:17

  I söndags släpptes hästarna på sommarbete. Det blev inte så mycket spring på hästarna, tyvärr, hade gärna velat ha en del "spring"bilder när jag stod i högsta hugg med kameran. ;) Men några bilder blev det allt. Här kommer ett gäng:      ...

Av Sofia Lindström - 1 juni 2016 09:14


  Nu har jag gått på ledighet. Till en början är det semsterledighet och sen går det över i föräldraledighet. Så jag kommer vara hemma länge, länge nu. Känns jätte konstigt! Men såklart jätteskönt och välbehövligt! :)   Har börjat på att plate...

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards