sofiastotto

Alla inlägg den 6 augusti 2012

Av Sofia Lindström - 6 augusti 2012 17:24


Nu har jag fyndat ett flugridtäcke på tradera. Lagom tills regnet kom.    Jaja, kommer garanterat få användning av det någon dag! 200:- Ink. frakt. Inte så tokigt.


 


 



Av Sofia Lindström - 6 augusti 2012 16:27


Ja hur går det med sadelkammaren då?


Golvet är gjutet och klart. Väggar är isolerade och uppskruvade. Taket är plastat och reglat.   



Såhär såg det ut under isoleringsprosessen:

   


El har dratts, uttag och lysknappar:

 


Taket har förstärkts med ordentliga reglar så att vi ska kunna ha höloft ovanpå:


   


Här har vi lagt på plast på taket för att kunna isolera det uppifrån:


 


Även ett nytt hål för fönster:


 


Nu har vi även reglat taket för att kunna fästa gipsskivor där. Sen har jag spacklat ungefär halva rummet.   

Det går frammåt! Ska bli SÅ kul sen när man kan måla och framförallt inreda!


 

Av Sofia Lindström - 6 augusti 2012 08:00


Jag älskar att skriva om foder! Det är alltid så intressant! Nu önskade Ellen ett foderinlägg. Till min stora glädje.   


Ellen undrade vad för foder jag ger till mina hästar.



Svar:

Nu hobbyrids båda hästarna, så idag har dom inte så mycket foder som dom tex skulle ha om dom tränades och tävlades. Foder som jag kommer att lägga på i Tottos foderstat när han är mer igång är havre. Sen återstår det att se om de kanske behöver något protein foder under vintern.


Totto och Mimmi får; Riven Betfor, Alfa mineraler, loppfrön och lite då och då en klick med B-vitamin.


Mimmi får även ett tillskott med "Stroppy mare". Detta ska ge effekt på sura märrar, samt minska brunstning. Jag vet faktiskt inte om det funkar då jag inte märkt av några större skillnader från när jag ger dagligen eller när hon inte fått det på ett par dagar. Hon verkar vara en lite dag för dag sto.   


Om någon undrar vad loppfrön har för effekt så har jag sedan tidigare ett välskrivet inlägg om detta!


Namnam   :


   


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards